Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 t/m 9 maart

Ga naar beneden

3 t/m 9 maart Empty 3 t/m 9 maart

Bericht  Maikel Steneker ma maa 10, 2008 11:35 pm

In dit topic ga ik, zoals ik dat al vanaf september vorig jaar elke week doe, een overzicht geven van de DS-games die als het goed is in de volgende week zullen uitkomen (in dit geval 3 t/m 9 maart). Dit geeft natuurlijk geen garantie, want:

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Gelukkig zijn er deze week geen spellen die in dit topic zijn besproken uitgesteld.


Maandag 3 maart
Vandaag komt het zoveelste spel uit waarin je je eigen virtuele paard kunt verzorgen uit. Het gaat deze keer om Let's Ride: Friends Forever (U).

Dinsdag 4 maart
Anno 1701: Dawn of Discovery (U)
3 t/m 9 maart Screen113 t/m 9 maart Screen12
Fans van strategie-games kennen de Anno-serie wel van de PC. De DS-versie van het spel (die half 2007 al in Australië en Europa verscheen) is misschien niet precies hetzelfde, maar wijkt ook niet te veel van de succesformule af.

Chicken Hunter (U)
Ik heb dit spelletje al gespeeld een tijdje geleden. Een paar minuten later was het alweer van mijn flashkaartje verdwenen, maar hardcore Duck Hunt-fans willen het misschien een kans geven.

Eco Creatures: Save the Forest (U)

Eco Creatures is een spel met een ontzettend schattig Japans stijltje. Maar Majesco heeft er ook een unieke RTS mee ontwikkeld.
Het spel wordt volledig bestuurd met de stylus, maar niet op de manier waarop je het zou verwachten. In plaats van het direct selecteren en besturen van je leger bestuur je Dorian, een gele gast die de rest van je leger leidt.
Jij bent degene die als enige tegen een milieuonvriendelijk bedrijf kan vechten dat de natuur zal gaan vervuilen. Dit wordt al snel behoorlijk lastig en diepgaand.
In het spel zit ook een map editor verwerkt, dus eigen levels maken behoort ook tot de mogelijkheden. Dit is een spel om in de gaten te houden!

Mysterious Dungeon: Shiren the Wanderer (U)

Dit spel, dat door Sega wordt uitgebracht, is te zien als een voorloper van Pokémon: Mystery Dungeon. Dit deel in de serie is nog niet in het Westen uitgebracht, maar daar komt nu verandering in.
Qua gameplay kun je precies hetzelfde verwachten, maar dan zonder Pokémon. Voor de fans van Pikachu en zijn vrienden is dat misschien een stuk minder, maar fans van het genre zullen van dit spel kunnen genieten, hoe middelmatig het ook beoordeeld wordt.

Ninja Reflex (U)
3 t/m 9 maart Screen213 t/m 9 maart Screen223 t/m 9 maart Screen23
Gamers die altijd al eens wilden weten of ze een goede ninja zijn kunnen dat nu testen op de DS, met dit spel. Dit wordt een minigame-compilatie, maar gelukkig schijnt het wel een goede te zijn. In het spel zit verder een hotseat multiplayer (waarbij je de DS dus doorgeeft).
Ik vraag me af of dit een goede vervanging voor Flash Focus (of Sight Training) is.

Verder komen vandaag Pet Shop (U), Petz Bunnyz (U) en een nieuw deel in de Imagine-serie genaamd Imagine Figure Skater (U) uit.

Woensdag 5 maart
Mega Man ZX Advent (A)
Capcom brengt vandaag deze vermakelijke platformer uit in Australie. Platformerfans zouden dit spel al moeten kennen, dus ik zal er verder niet op ingaan.

Donderdag 6 maart
Vandaag komen in Japan 4 DS-games uit:
  • Doraemon: Nobita to Midori no Kyojinden DS
  • Eiken-Ou: 2-Kyuuhen
  • Hana to Taiyou to Ame to
  • Jigsaw Puzzle DS: DS de Meguru Sekai Isan no Tabi


Asterix at the Olympic Games (A)
Over de DS-versie van deze game is maar weinig informatie te vinden, en dat komt misschien omdat het spel vandaag pas uitkomt. Het spel is al maanden geleden gedumpt, zelfs in het Nederlands, en heel wat mensen vonden het spel te moeite waard. Het is misschien wat middelmatig, maar een paar goede minigames met wat goede humor en ook nog eens zeer redelijke graphics zijn de moeite waard.

Vrijdag 7 maart
Bomberman Story DS (E)

Ik ben zelf geen fan van deze RPG, maar het was geen slecht spel met bovendien vermakelijke minigames. Laten we ook vooral niet vergeten dat het spel de klassieke Bomberman op de cartridge heeft staan, zowel lokaal (inclusief Download Play ondersteuning) als online speelbaar.

Zoo Hospital (E)
3 t/m 9 maart Screen313 t/m 9 maart Screen32
Vraag de gemiddelde 10-jarige wat hij later wil worden, en de kans is groot dat hij "dierenarts" antwoordt. Ik heb dat zelf nooit gehad, maar voor degenen die zo'n beroep wel eens willen proberen zonder een veel te lange opleiding is er de DS. In dit spel mag je dierentuindieren onderzoeken en verzorgen. Dit spel is ongetwijfeld oersaai.

Zoo Tycoon 2 DS (E)
3 t/m 9 maart Screen11
Het eerste deel van Zoo Tycoon op de DS was misschien schrikbarend slecht, maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor het tweede deel geld (voor een reden waarom: zie Worms: Open Warfare). Ik heb spel niet gespeeld, maar het schijnt in ieder geval niet zo rampzalig te zijn als zijn voorganger.

De rest van de games die voor vandaag gepland staan zijn ontzettend saai. Ik heb het over Baby Pals (E), Dora Saves the Mermaids (E), Go, Diego, Go!: Safari Rescue (E), Kira Kira Pop Princess (E), MX vs. ATV Untamed en Winx Club: Mission Echantrix (E).


Hiermee eindigen de releases van deze week. Volgende week kunnen we heel wat meer boeiende titels verwachten. Ik heb het over spellen als Final Fantasy: Crystal Chronicles: Ring of Fates, Insecticide (van de makers van Dementium: The Ward) en Nanostray 2. Het nieuwe topic verschijnt aan het begin van de volgende week, met een beetje geluk op maandag.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum