Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

21 t/m 27 april

Ga naar beneden

21 t/m 27 april Empty 21 t/m 27 april

Bericht  Maikel Steneker za apr 26, 2008 12:05 pm

Sorry voor de enorme vertraging, maar ik heb het momenteel erg druk. Ik loop al bijna een week achter, maar ik plan in de meivakantie wat goed te maken. Voorlopig post ik alleen de verwachte DS releases van 21 t/m 27 april.

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Dream Pinball 3D is uitgesteld naar 24 april
The World Ends With You is vervroegd naar 21 april


Dinsdag 22 april
Dream Pinball 3D (U)
21 t/m 27 april Screen1121 t/m 27 april Screen12
Dream Pinball 3D wordt een vrij uitgebreid Pinball-spelletje. De 6 tafels waar je uit kunt kiezen zijn namelijk vanuit verschillende standpunten te bekijken, waardoor het spel werkelijk 3D wordt. Of dit betekent dat het een goed spel wordt zullen we snel genoeg zien.

River King: Mystic Valley (U)
21 t/m 27 april Screen2121 t/m 27 april Screen2221 t/m 27 april Screen23
De screenshots van dit spel wijzen op een RPG, maar in werkelijkheid is dit spel gefocust op vissen. Het is de bedoeling de beste plekken te ontdekken en... te vissen. Volgens het Amerikaanse blad Nintendo Power is het spel een 7 waard, dus als het concept je boeit zou dit een spel kunnen zijn om naar uit te kijken.

The World Ends With You (U)
21 t/m 27 april Screen6121 t/m 27 april Screen6221 t/m 27 april Screen63
Toen ik de beelden van dit spel zag wist ik niet goed wat ik moest denken. Het stijltje lijkt dik in orde, en doet denken aan de cultgames Killer 7 en No More Heroes op de Wii.
Maar nee, dit originele spel wordt ontwikkeld door Square Enix, om precies te zijn de makers van Kingdom Hearts. Ik heb deze games nooit kunnen spelen, maar volgens veel gamers zijn ze geweldig. Met een gemiddelde reviewers-score van 89% lijkt dit spel dus zeker de moeite waard te worden.
Maar wat is het eigenlijk voor spel? Nou, een Action RPG. De manier waarop het verhaal verteld wordt doet vooral denken aan Tony Hawk's American Sk8land, en alles ziet er goed uitgewerkt uit.
Het spel wordt uniek als je het verhaal in het achterhoofd houdt: de hoofdpersoon wordt ineens naar een andere dimensie verplaatst waar hij zeven dagen zal moeten overleven. Vanuit hier kan hij de echte wereld beïnvloeden door ideeën in de hoofden van belangrijke personen te planten. Ook apart zijn de gevechten, of vooral de manier waarop je in een gevecht komt. In plaats van de willekeurige ontmoetingen met vijanden, zoals we die al van ontelbaar veel RPG's kennen, kun je op elk moment kiezen voor een gevecht. Alleen wanneer jij dat wilt.
De gelukkige reviewers die de Engelstalige versie van dit spel al hebben gespeeld zijn razend enthousiast; de gemiddelde score ligt op 88%. Ik heb nog niet de kans gehad om dit spel te spelen, maar ik zal hem zeker proberen.

Donderdag 24 april
Ik heb weinig tijd om ze te bespreken, maar dit zijn de Japanse releases van deze week:
  • Akko de Pon! Ikasama Houroukiv
  • Days of Memories 2
  • Dekitayo! Mama, Wannyon Club: Onna no Ko
  • Dekitayo! Mama, Wannyon Club: Otoko no Ko
  • DS Toukemuri Suspense Series: Free Writer Touyako
  • Kaiichi Otto Sensei Tokyo Daigaku Kanshuu: Sukusuku Kosodate DS: Akachan to Asobou!
  • Meccha! Taiko no Tatsujin DS: 7-tsu no Shima no Daibouken
  • Minna no DS Seminar: Ongaku Ryoku
  • Mokushise! Zenko Kutaikai!! Let's! Brass!!
  • Naruto Shippuden: Shinobi Retsuden 2
  • New Horizon English Course DS 1
  • New Horizon English Course DS 2
  • New Horizon English Course DS 3
  • Nihongo Kentei DS
  • Nippon Futsal League Kounin: Minna no Futsal
  • Nippon Suugaku Kentai Kyoukai Kounin: Suken DS - Otona ga Kaikenai!? Kodomo no Sansuu
  • Oshare Princess DS: Oshare ni Koi Shite 2
  • Oyaku de Asoberu DS Ehon: Ukkari Penelope
  • Rekiken DS
  • Summon Night
  • Tantei Jinguuji Saburo DS: Keinai Kokoro
  • That's QT
  • Yattaman DS: Bikkuridokkiri Daisakusen da Koron
  • Yume Neko DS


Gyakuten Saiban 3 (New Best Price! 2000) (J) (in het Westen bekend als Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations)
[size=160]Video[/size]
Ook het laatste deel uit de Phoenix Wright-trilogie wordt opnieuw uitgebracht in Japan voor een spotprijs. Ik raad iedereen aan deze kans te grijpen en het spel te importeren, het is het namelijk waard.
Het derde deel in de serie heeft misschien geen echte vernieuwingen, maar wel (naar mijn mening althans) het beste verhaal. Er zijn minder verwijzingen naar eerdere delen dan in Justice For All, maar nog steeds past het spel goed in de serie. Een topper!

Gyakuten Saiban 4 (New Best Price! 2000) (J) (in het Westen bekend als Apollo Justice: Ace Attorney)
[size=160]Video[/size]
Het lijkt misschien vroeg, maar bedenk dat het vierde deel in de Ace Attorney-serie in Japan al langer uit is dan de remake van deel 3 en een prijsverlaging is niet eens zo vreemd. In tegenstelling tot de rest van de serie is dit spel echter niet zo interessant om te importeren. De originele versie had namelijk alleen een Japanse taaloptie; het spel is niet in het Engels te spelen.
Dat betekent niet dat het spel slecht is. De Amerikaanse versie is ook te importeren, en is stukken begrijpelijker. In het spel speel je met een nieuwe hoofdrolspeler en is eigenlijk alles nieuw. Toch is het spel zeer vergelijkbaar met de Phoenix Wright-games.
Hoewel het gebruik van de DS-mogelijkheden in dit deel een beetje tegenviel (de vijfde zaak van deel 1 was wat mij betreft beter) is dit spel een topper, en mag hij eigenlijk niet in een DS-collectie ontbreken.

Vrijdag 25 april
Omdat ook de Europese en Australische releases niet erg interessant zijn zet ik ze deze keer ook in een lijstje:
De Europese releases:
  • M&M's Kart Racing
  • My Riding Stables
  • Princess on Ice
  • The Aly & AJ Adventure
  • The Waterhorse Legend of the Deep
  • Undercover: Dual Motives

De Australische releases:
  • Holly Hobbie & Friends
  • Nancy Drew: Deadly Secret of Olde World Park
  • Zoo Hospital



Hiermee eindigt een topic dat veel langer had kunnen zijn. Omdat ik het volgende topic niet wil afraffelen zal het niet aan het begin van de week verschijnen, maar verder naar het einde toe. Omdat ik het grootste deel van de meivakantie niet aanwezig ben zal ik meteen beide weken van de meivakantie bespreken.
Wat je kunt verwachten in de meivakantie? Niet al te veel, maar in ieder geval een alternatief voor de Japanse Gyakuten Saiban 4, want Apollo Justice: Ace Attorney komt op 9 mei in Europa uit.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum