Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

20 mei

Ga naar beneden

20 mei Empty 20 mei

Bericht  Maikel Steneker zo jun 08, 2008 1:25 pm

In Europa staat voor dinsdag 20 mei (voor de mensen die nog slapen: dat is dus morgen) een nieuwe service van Nintendo in de planning: WiiWare.
Het idee achter WiiWare is simpel: als een bedrijf normaal een revolutionair idee wil uitwerken tot een spel zal dit veel tijd, geld en risico kosten. WiiWare rekent met deze nadelen af door een zeer grote groep ontwikkelaars voor een lage prijs te laten ontwikkelen. Er zijn vrijwel geen beperkingen: Wii-features als de Wiimote en Nunchuk maar ook het Balance Board kunnen gebruikt worden.
WiiWare-games haal je niet in de winkel: je koopt ze op dezelfde manier als Virtual Console-games. Je koopt dus via een kaart in de winkel of een creditcard WiiPoints (1 WiiPoint = 1 eurocent) en je kunt er direct online games van kopen. Eventueel kun je de spellen verwijderen als je Wii te vol wordt; ze zijn altijd opnieuw te downloaden.

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Dit kopje kun je het beste zien als formaliteit. Nintendo heeft alle spellen die ik hieronder noem officieel aangekondigd voor de WiiWare launch, dus ze zullen zeer waarschijnlijk niet worden uitgesteld.


Dinsdag 20 mei
Nintendo of Europe heeft vandaag de volgende spellen in de planning staan:
  • Dr. Mario & Germ Buster™ van Nintendo
  • FINAL FANTASY® CRYSTAL CHRONICLES: My Life as a King™ van de Japanse ontwikkelaar SQUARE ENIX
  • Lost Winds van ontwikkelaar Frontier uit het Verenigd Koninkrijk
  • Pirates: The Key of Dreams van de Nederlandse ontwikkelaar Oxygen Interactive Ltd
  • Pop™ van de Australische ontwikkelaar Nnooo
  • Star Soldier R van de Japanse ontwikkelaar HUDSON SOFT
  • Toki Tori van de Nederlandse ontwikkelaar Two Tribes B.V.
  • TV Show King van de Franse ontwikkelaar Gameloft
Omdat ik de twijfelende Wii-eigenaar niet in de steek wil laten bespreek ik ze heel kort:
Dr. Mario & Germ Buster is een uitgewerkte versie van Dr. Mario, om precies te zijn de variant uit de Brain Training-games op de DS.
Final Fantasy Crystal Chronicles: My Life as a King is een RPG die vooral bekendstaat omdat het het eerste spel is waarbij extra content kan worden gekocht voor WiiPoints.
Lost Winds is een 2D platformer die volgens Amerikaanse gamers en de pers zeer goed is.
Pirates: The Key of Dreams is een traditionele shooter die binnenkort ook op de DS uitkomt.
Pop is een spel waarin je luchtbellen kapot kan prikken met de Wiimote.
Star Soldier R is ook een tradionele shooter, met iets meer naamsbekendheid.
Toki Tori is een 2D platformer met prachtige graphics en originele ideeën.
In TV Show King boots je een Quiz op TV na.


Helaas heb ik te weinig tijd om meer uitgebreide informatie te geven. Erg jammer, want een aantal van deze titels lijken me erg interessant. Meer informatie is te lezen op de officiële Nintendo-site. Ook heeft sabatino het grote WiiWare topic al klaarstaan, met een aantal reviews. Mensen die per sé mijn mening willen lezen kunnen terecht in dat topic, de rest kijkt natuurlijk weer uit naar het volgende Verwachte releases topic, dat ik in de loop van deze week zal proberen te posten.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum