Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1 t/m 7 oktober

Ga naar beneden

1 t/m 7 oktober Empty 1 t/m 7 oktober

Bericht  Maikel Steneker do nov 29, 2007 10:37 pm

Hier ben ik alweer, met de vierde thread waarin jullie de nieuwste DS releases kunnen vinden. Net als vorige week vind je bij de reacties weer de GBA releases. Het is ook deze keer maar eentje.
De thread komt deze keer een dagje vroeger, omdat ik morgenvroeg niet op mijn PC kan komen.

Uitgestelde spellen
Crash of the Titans komt nu op 4 oktober.
Dead 'N' Furious is verdwenen van de releaselijsten. Waarschijnlijk wordt het spel gewoon in een bepaald Europees land nog uitgebracht. Gebruikers van een flashkaartje kunnen altijd de Amerikaanse versie of Touch the Dead (E) gebruiken.
Honeycomb Beat komt nu op 5 oktober.
Luminous Arc komt nu op 19 oktober.
Jackass the Game is uitgesteld.

Commentaar, tips en/of suggesties? Ga naar deze thread en leef je helemaal uit.

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Maandag 1 oktober
Vandaag zien we maar één release. Toch is dit een dag om naar uit te kijken. Waarom? Dit is het langverwachte...
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (U)

Een 9,5 van de Game Informer en de Nederlandse (en ook de Engelse trouwens) [N]Gamer, een 9 van Eurogamer en GamesTM, een perfecte 10 van Computer & Video Games UK, een 9 bij het kritische Edge Magazine... Wat verwacht je nog meer van een spel? Nou, dat het door Nintendo wordt ontwikkeld en een nieuw deel in de Zelda-serie is bijvoorbeeld!
Ook als je geen fan van Zelda bent raad ik je aan dit spel een keer te proberen. Trailers en screenshots laten wat leuke puzzels zien, en zelfs in het Japans was het spel al leuk.
Deze nieuwe Zelda gaat terug naar de stijl van The Wind Waker. Misschien was je daar geen fan van, maar zeker op de DS heeft het zijn charme. Verder kun je een lang avontuur verwachten, met ook nog eens multiplayer. Als je al een voorproefje op het spel wilt moet je de trailer bekijken of de Japanse versie spelen (al kun je denk ik beter wachten tot de Amerikaanse versie uit is).

Dinsdag 2 oktober
Heeft het nog zin om meer releases te behandelen in een week waarin Zelda uitkomt? Vooruit dan maar...
Backyard Hockey (U)
1 t/m 7 oktober 93883220070522screen001ag8.th1 t/m 7 oktober 93883220070522screen003yq0.th1 t/m 7 oktober 93883220070522screen004rv0.th
Vorige week had ik het al over Backyard Basketball. Vanwege de makers wilde ik het zeker een keertje spelen. Helaas heb ik nog steeds geen dump gezien, dus kijk ik nu maar uit naar dit spel. Zoals je ziet heb ik zelfs wat screenshots.

Chibi-Robo: Park Patrol (U)
1 t/m 7 oktober 93273520070629screen001mk7.th1 t/m 7 oktober 93273520070711screen004qd9.th1 t/m 7 oktober 93273520070711screen005ra4.th
In juli keek ik uit naar de Japanse release, maar ik was teleurgesteld. Ik snapte helemaal niets van deze Action Adventure. En ik wilde 'm per sé spelen.
Het vorige Chibi-Robo-spel kwam eerder uit op de Gamecube. In het begin was het in ontwikkeling voor Sony's PS2, maar ineens wilde niemand het spel nog uitgeven! Het werd door Nintendo gered, en zou een spel worden dat volledig door de microfoon bestuurd wordt. Later werd dit plan geschrapt, en werd het spel gewoon met de Gamecube controller bestuurd.
Dit deel voor de DS zou wel een microfoon en bovendien een Touch Screen kunnen gebruiken... Zeker de moeite waard om te proberen dus! Dit spel houd je vast wel een tijdje zoet. Al wordt het misschien op een verkeerde tijd uitgebracht...

The Legend of Spyro: The Eternal Night (U)
1 t/m 7 oktober 94169820070820screen003ce0.th
Goh, alweer de tweede legende deze week! En ook het tweede goede spel van de week trouwens. Tenminste, daar hoop ik op. Spyro was vroeger fantastisch, en op een handheld zal het ongetwijfeld nog fantastischer zijn. Als ze het goed doen tenminste.
We kunnen in ieder geval een 3D platformer verwachten, dus dat is een goed begin. Natuurlijk, 2D is ook leuk, maar ik zou wel wat meer 3D platformers op de DS willen zien!
Gamespot schrijft dat dit spel niet veel vernieuwingen, maar wel verbeteringen kent. Dit gaat over de Wii-versie, maar wellicht geldt het ook voor de DS-versie. En dat zou zeker niet negatief zijn!
Kijk bij de reacties voor meer informatie over de GBA-versie, die er ook helemaal niet slecht uitziet!

Chronos Twin

In 2004 was dit spel in ontwikkeling voor de GBA (hiervan zijn ook de beelden in het filmpje hierboven), maar werd het gecancelled omdat er wat textures waren gevonden uit Capcom games. Dit spel is een platformer over reizen in de tijd. In plaats van het veranderen van omgevingen worden ze tegelijk weergegeven. Op de oude GBA was dit lastig, want zo'n schermpje is daar natuurlijk veel te klein voor.
Een tijd geleden werd een Europese release van het spel aangekondigd (over een Amerikaanse is niets bekend) voor de DS. De toepassing lijkt me duidelijk: de twee werelden hebben nu een apart scherm. Verwacht verder niet al te veel nieuws in de DS-versie: de game komt niet voor niets voor een budgetprijs in de winkel te liggen.

Edit: diverse sites geven aan dat vandaag ook het volgende spel uitkomt:
Crash of the Titans (U)
1 t/m 7 oktober 93900820070822screen002lv3.th1 t/m 7 oktober 93900820070518screen002an7.th1 t/m 7 oktober 93900820070420screen005hn1.th1 t/m 7 oktober 93900820070420screen002wq2.th
Noem me een debiel, maar ik heb me helemaal kapotgelachen bij het zien van deze trailer. De nieuwe look van Crash bevalt me niet helemaal, maar de humor des te meer! En wat maakt het ook allemaal uit als we een 3D platformer krijgen die net zo goed is als de Crash Bandicoot-games op de PSone!
Dit deel zou als het goed is moeten terugkeren naar de "roots" van de serie, en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar problemen mee heeft. Als dit spel daadwerkelijk vandaag uitkomt (en niet tegen het einde van de maand) ga ik er zeker veel lol aan beleven!
Meer informatie over de GBA-versie vind je bij de reacties, samen met de andere GBA-topper van deze maand: Spyro.

Het is over het algemeen niet slim om je spel een dag na de nieuwste Zelda te releasen, maar al helemaal niet wanneer je spel van waardeloze kwaliteit is. Wellicht hadden de makers van Holly Hobbie & Friends, Master Jin Jin's IQ Challenge en Spider-Man: Friend or Foe daarom een andere dag moeten kiezen om hun spel uit te brengen in Amerika.

Donderdag 4 oktober
Zoals gewoonlijk zien we op woensdag geen releases en op donderdag alleen Japanse releases.
We beginnen maar eens met de wekelijkse nieuwe game in de Simple DS Series. Deze week komt Volume 24 alweer uit. Dit deel heeft de naam The Sensham maar meer kan ik jullie er niet over vertellen.
Ook zien we vier delen uit de serie Edutainment spellen van Square Enix: DS Style Series. Deze delen heten Anata Dake no Private Lesson - DS de Hajimeru - Tipness no Yoga, Chikyuu no Arukikata DS - Hawaii-Hen, Chikyuu no Arukikata DS - New York-Hen en Chikyuu no Arukikata DS - Taiwan-Hen.
En dan houden we niet veel meer over: Ash: Archaic Sealed Heat, Koharu no DS Uchigohan. Shokuji Balance Guide Tsuki en Oshare Koinu DS.

Vrijdag 5 oktober
We zijn weer door de Japanse releases heen, dus hier komen de Europese releases van deze week die zoals (bijna) altijd op vrijdag komen.

Dead 'N' Furious (E) (Edit: vreemd, zover ik weet is Touch the Dead hetzelfde spel...)
1 t/m 7 oktober Imagebe0.th1 t/m 7 oktober Imagenb7.th
Na een dik half jaar zien we ook in Europa de release van Dead 'N' Furious. In deze onrail shooter, gemaakt door Dream On, speel je Rob Steiner, een levensgevaarlijke moordenaar die veroordeeld is tot levenslang. Als je celdeur ineens opengaat grijp je je kans door te ontsnappen. Maar je wordt al snel door zombies opgewacht...
Dit spel is niet al te goed beoordeeld, maar als je fan bent van het genre zul je het geweldig vinden!
Ik dacht dat dit spel ondertussen wel uit was in Europa maar... blijkbaar niet. Ik zet 'm er maar gewoon weer bij, maar ben niet verbaasd als dit spel wordt uitgesteld!

Wars DS (E)
1 t/m 7 oktober Glorydaysds200611010915sc9.th1 t/m 7 oktober Glorydaysds200611010915is8.th1 t/m 7 oktober Glorydaysds200611010915pa1.th
In Amerika is dit spel al een tijdje uit onder de naam Glory Days 2. Ikzelf vond het niet al te geweldig, maar het spel heeft redelijk wat fans. Als je een fan was van Glory Days 2 op de GBA zul je dit geweldig vinden, al voegt de nieuwe DS-besturing (naar keuze) weinig toe volgens de meeste mensen.

Tank Battles (E)
1 t/m 7 oktober 93464920070418screen015lm8.th1 t/m 7 oktober 93464920070418screen016dx3.th
Een tijd geleden kwam dit spel al uit in Amerika onder de naam Tank Beat. Ik vond het een best aardig spelletje, vooral via Download Play, maar niemand die ik ken was het met me eens. Aangezien dit soort spellen niet veel voorkomen op de DS, raad ik fans van het genre aan mee te doen aan dit gevecht tussen tanks.

Honeycomb Beat (E)
1 t/m 7 oktober 93403820070201screen013ai4.th1 t/m 7 oktober 93403820070201screen009sk0.th1 t/m 7 oktober 93403820070201screen005ps8.th
Ik heb het nooit gespeeld, maar dit spel is nogal wisselend gewaardeerd. Sommige tijdschrijften wilden het spel gerust met een dikke 8 belonen, anderen vonden het op z'n hoogst een twee waard.
Ik ga de Europese release van deze puzzelgame van Hudson denk ik wel een keer proberen.

Jackass the Game
Veel is nog niet bekend van dit spel, behalve dan een Europese en Amerikaase (9 oktober) releasedatum. Toch laat ik deze game even opvallen. Want ik ben vast niet de enige die Johnny Knoxville en de rest van de Jackass-crew wat extra virtuele pijn wil laten lijden!


Tot zover de DS releases. Ik denk dat jullie je hiermee voorlopig wel kunnen bezighouden! Maar hier eindigt het plezier niet (helemaal)! FIFA-fans kunnen zeker uitkijken naar volgende week, en Looney Tunes-fans ook. We zien ook weer een flinke lading Japanse games (nee, geen interessante), wat mooie Europese releases (Donkey Kong Jungle Climber, Chronos Twin, Luminous Arc...) en (wat mij betreft) dé release van volgende week: Touch Detective 2 1/2. Ik zou erg graag wat meer over vertellen, maar speel voorlopig maar gewoon deel 1; volgende week lees je meer.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum