Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics

Ga naar beneden

Voortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Empty Voortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics

Bericht  Maikel Steneker ma sep 08, 2008 4:43 pm

Voortaan schrijf ik elke maand een topic met een samenvatting van de uitgebrachte homebrew voor de GBAtemp Homebrew Bounty (althans, dat probeer ik).

Handige informatie:
RSS-feed: http://feeds.feedburner.com/GBAtempHomebrewBountyReleases
Mail: http://tinyurl.com/6k9p32
Spreadsheet: http://spreadsheets.google.com/ccc?key=plXjOKcmn-g8RWFpywkbrKw&hl=nl
Subforum op dit backupforum: https://verwachtereleases.actieforum.com/gbatemp-homebrew-bounty-releases-f8/

Zo, dat was het wel weer. Tenslotte nog eventjes de aankondiging van deze topics met de verjaardag van de verwachte releases...
Maikel Steneker schreef:Het is vandaag 7 september. Laten we eens even kijken wat die dag betekent.

Verwachte DS releases topics bestaan een jaar!
Een jaar geleden, op 7 september 2007, verscheen het eerste topic met de Verwachte DS releases. Het eerste topic verscheen onder de naam DS releases van 10 t/m 16 september. Dit was de aankomende week. De reden dat ik het topic postte was omdat op NDSS niemand een idee leek te hebben van de DS-games die zouden worden uitgebracht. In de week van 10 t/m 16 september kwam een hele lijst van langverwachte games uit, zoals Donkey Kong Jungle Climber, Drawn to Life, Jam Sessions, Tingle RPG, LifeSigns en Sonic Rush Adventure. Kortom: het was het perfecte moment om te beginnen. De topics veranderden trouwens van naam omdat DjoeN destijds de releases nog postte per dag. Er moest geen verwarring ontstaan, dus bedacht hij de naam verwachte releases. Later kwamen er ook GBA releases bij (die verdwenen toen de GBA doodging) en één enkele keer WiiWare releases.

Nog wat (on?)interessante feitjes:
  • In 2007 heb ik 17 topics met verwachte DS releases geschreven geschreven en 6 met verwachte GBA releases, die allemaal nog hier te bekijken zijn (via het vervangende forum) Smile
  • In 2008 heb ik 36 topics met verwachte DS releases geschreven en 1 met verwachte WiiWare releases Smile
  • Ik heb drie verschillende imagehosts gebruikt: eerst ImageShack, daarna imgdumper en tenslotte de server van Celesto =>
  • Ik heb tot nu toe pas twee keer een topic overgeslagen :3
  • Twee keer zijn meerdere topics samengesmolten: één keer in december vanwege het gebrek aan interessante releases en één keer in de zomervakantie vanwege vakantie >_<
  • Alle besprekingen van games die ik heb geschreven staan opgeslagen in één bestand. Dit bestand is tegenwoordig te groot om fatsoenlijk te openen in een tekstverwerker en zou (exclusief afbeeldingen, opmaak en introducties bovenaan de topics) 104 pagina's in beslag nemen als het zou worden afgedrukt O_o
  • De 1 april-grap over Halo DS zou eigenlijk GTA DS worden, maar daarvan kon ik geen echt-lijkende screenshots vinden. Ironisch genoeg is GTA: Chinatown Wars voor de DS op de afgelopen E3 officieel aangekondigd xD
  • Volgens FeedBurner wordt de RSS-feed maar weinig gebruikt, en worden de links naar de topics nooit gevolgd :S
  • DjoeN vond dat ik maar maar op moest flikkeren met mijn topics (al was dat wel sarcastisch) :'S
  • Het eerste topic was bijna rechtstreeks vertaald van Hadrian van GBAtemp, maar latere topics hebben niets met hem te maken !!
  • Ik gebruik in verwachte releases topics nooit smileys :ghaa
  • Manderijnen zijn mijn favoriete fruit als ik stukjes ga typen, maar daar wordt m'n toetsenbord zo smerig van :kots


Nieuw: GBAtemp Homebrew Bounty releases
Zoals de verwachte releases verschenen omdat NDSS-gebruikers meer wilden weten over aankomende DS-games, verschijnt er nu een nieuwe serie topics. Deze heten, bij gebrek aan een betere naam, GBAtemp Homebrew Bounty releases.
De GBAtemp Homebrew Bounty is een nieuw initiatief van GBAtemp. Het is de bedoeling dat GBAtemp zelf maandelijks een donatie doet van 200 dollar. Verder hebben enkele sites al aangegeven dat ze meedoen (waaronder NDSS met 35 dollar per maand). Verder kunnen leden doneren. Per 10 dollar mag iemand stemmen op de beste ingezonden homebrew. Deze homebrew hoeft aan vrijwel geen enkele regel te voldoen, als het maar nieuwe of flinke geüpdate homebrew is. Aan het einde van de maand krijgen de juryleden een week de tijd om te bepalen wat zij de beste homebrew vinden.
Deze topics worden qua opzet grotendeels gelijk aan de verwachte releases. Er komt eerst een korte inleiding die toch door niemand wordt gelezen, daarna komt (in plaats van een lijstje uitgestelde spellen) een gereserveerd gedeelte voor de uiteindelijke uitslag van de Homebrew Bounty en tenslotte komt de homebrew zelf. Er komen een paar screenshots te staan, eventueel een video, en vervolgens een bespreking. Een groot verschil is dat het hier niet gaat om verwachte releases. Ik weet waar ik het over heb en heb alle homebrew uitgebreid getest om te jureren. Aan het einde van het topic zal ik (eventueel met nog een korte toelichting) aangeven welke homebrew wat mij betreft de beste is. Dit wordt een top 3. Deze top 3 wordt ook opgestuurd naar GBAtemp, en zal worden meegenomen in de uiteindelijke uitslag.
Deze topics verschijnen maandelijks ergens in de eerste (of eventueel tweede) week van de maand na de homebrew bounty. Zo zal het eerste topic, de GBAtemp Homebrew Bounty releases augustus 2008, vandaag nog verschijnen.

Meteen wat feitjes over de Homebrew Bounty van augustus 2008:
  • Dit is de eerste Homebrew BountyVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Lecture
  • Alleen DS Homebrew is toegestaan, mogelijk wordt dit later uitgebreid naar Wii HomebrewVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Yaynds
  • Om de invloed van GBAtemp zelf niet al te groot te maken krijgen zij slechts 10 stemmen, ondanks dat ze 200 dollar donerenVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Toot
  • Deze maand zijn er 29 kandidaten voor de Homebrew Bounty, waaronder een groot aantal compleet nieuwe en flink bijgewerkteVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Nds
  • Deze smileys komen van GBAtempVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Happy
  • Bozz, de beheerder van NDSS, stemt zelf niet meeVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Ohmy
  • Kenney, Hakan en sanderevers zijn wel van de partijVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Grog
  • Door een fout is de Paypal-pagina van Homebrew Bounty van augustus FranstaligVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Sleep
  • In september wordt dit opgelostVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Hrth
  • Als elk GBAtemp-lid 10 cent zou doneren zou er een totaal van meer dan 12000 dollar aan donaties zijn!Voortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Bow
  • Op moment van schrijven zouden de NDSS-leden door allemaal 10 eurocent te doneren een bedrag van meer dan 550 euro bij elkaar sparen!Voortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Laugh
  • Deze maand hebben 23 donateurs $357,16 gedoneerdVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Wink
  • De minimumdonatie van 10 dollar om te mogen stemmen is ingevoerd om valsspelen tegen te gaanVoortaan ook GBAtemp Homebrew Bounty releases-topics Evil


Tot zover de nutteloze informatie en het gespam met smileys. Hopelijk zijn jullie blij dat de verwachte releases topics nog steeds leven en er een maandelijkse bespreking van de Homebrew Bounty aankomt. Reageer ook vooral even op de poll.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum