Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Augustus 2008

Ga naar beneden

Augustus 2008 Empty Augustus 2008

Bericht  Maikel Steneker zo okt 19, 2008 4:00 pm

Vandaag begin ik met een nieuwe reeks maandelijkse topics, de GBAtemp Homebrew Bounty releases. Meer hierover kunnen jullie lezen in dit topic. Natuurlijk is er ook een spreadsheet, een RSS-feed en een emaildienst.

Alles in dit topic is gebaseerd op mijn persoonlijke mening! Ik heb alle homebrew een kans gegeven, en dit is het resultaat. De prijzen kunnen op heel andere homebrew vallen!


Officiële uitslag
1. StillAlive DS: 43 points
2. VGH: 41 points
3. Crocodingus: 32 points
4. Marble: 16 points
5. Legion: 9 points
6. Inside the machine: 4 points
7. ElementDS: 3 points
8. DSbible: 1 point
*. brainfuck DS: 1 point


3 augustus 2008
Bounty (archipel)
Augustus 2008 Screen11Augustus 2008 Screen12
archipel was er snel bij! Op 3 augustus plaatste hij al de allereerste inzending voor de homebrew bounty ooit.
Het eerste wat je ziet als je de homebrew opstart is de grap die sowieso gemaakt moest worden: een bounty. Daarna start het spel. De bedoeling is het bruine geval in de mond van dit poppetje te laten vallen. Leuk hoor, maar sorry, dit is geen winnaar.

9 augustus 2008
brainfuckDS (chuckstudios)
brainfuckDS is een port van de brainfuck programmeertaal naar de DS. Dit is geen serieuze programmeertaal, maar meer een uitdaging voor programmeurs. brainfuck is zeer minimaal en ingewikkeld. Zo ziet een Hello World-programma er zo uit:
Code:
++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++>+<<<<-]>++.>+.+++++++..+++.>++.<<+++++++++++++++.>.+++.------.--------.>+.>.
Het programma leest b-bestanden via DLDI, en werkt goed. De interface is minimaal, het programma is nutteloos, maar voor programmeurs is dit misschien een leuke uitdaging.

12 augustus 2008
ManyChessDS v1.3 beta (Sephiroth_FF7)
Augustus 2008 Screen21Augustus 2008 Screen22
De volgende inzending is ManyChessDS. ManyChessDS is een schaakspelletje voor de DS met vele verschillende speelmodi en de mogelijkheid alleen of samen te spelen op één DS of via WiFi. Er zijn 9 verschillende standen voor de AI (computergestuurde speler) en het is mogelijk om een tutorial te volgen om te leren hoe je het beste kunt schaken. Helaas is er voor de echte nieuweling geen uitgebreide uitleg beschikbaar; je krijgt slechts de keuze om bijvoorbeeld van te voren al te zien wat de tegenstander gaat doen.
Het spel wordt bestuurd met de stylus, en dit werkt erg goed. Het spel geeft van tevoren keurig aan waar je heen kunt bewegen. De computergestuurde tegenstanders zijn niet zomaar te verslaan en doen er ook geen uren over om hun beurten te berekenen. De multiplayerstand (alleen offline getest) werkt erg goed, en ook hier is weinig op aan te merken.
Het spel is helaas nog niet perfect. Zo willen de graphics af en toe nog wel eens raar uit de verf komen, is het spel tussendoor niet te beëindigen (zeer frustrerend als twee door de computer bestuurde tegenstanders telkens dezelfde zet maken) en is de interface soms nog wel eens onduidelijk. Dit zijn echter maar kleine minpuntjes, en dit blijft natuurlijk een beta. Over het algemeen is dit een uitgebreid schaakspel dat met wat kleine verbeteringen perfect zou kunnen zijn om af en toe lekker een potje te schaken via de DS!

Speed! (WAHa.06x36)
Augustus 2008 Screene1
Speed! is een 3D First Person... Racer! Het is gebaseerd op een oude Amiga-game, en de bedoeling is zo snel mogelijk door het doolhof te racen. Het spel is erg snel en is qua besturing een beetje lastig, maar als je eraan gewend raakt werkt het goed genoeg.
Qua graphics is het spel voor een homebrew DS-game vrij indrukwekkend. De screenshot hierboven laat ongeveer zien hoe het spel eruit ziet, maar vele grafische effecten missen. Het spel werkt het beste op de echte hardware!
Het spel is erg uniek, en er is duidelijk veel aandacht aan besteed. Als je het level op een wat rustig tempo doorloopt zie je allerlei leuke details, zoals poppetjes die meebewegen op de muziek. Het spel is erg uitdagend, want de beste tijd kan natuurlijk altijd verbeterd worden!
Een klein nadeeltje is de kwaliteit van de textures. Het komt nog wel eens voor dat je bij één of ander blok terechtkomt waar je niet zomaar overheen kun springen. De wirwar van pixels die dan over je scherm dansen zijn erg verwarrend. Hopelijk kan dit nog verbeterd worden, maar dit project is nu al interessant!

13 augustus 2008
Maouss DS (Kukulcan)
Augustus 2008 Screen31Augustus 2008 Screen32Augustus 2008 Screen33
Maouss DS start met een zelfgemaakt splashscreen voor de Homebrew Bounty, en daarna begint het spel zelf. Het eerste wat opvalt is dat het spel muziek heeft, in tegenstelling tot eerder inzendingen. Bovendien worden af en toe woorden uitgesproken (met een Frans accent). Het spel zelf ziet er verassend goed uit. De achtergronden zijn mooi, er worden bewegende objecten gebruikt en de textures zien er gedetailleerd uit.
Het spel is gebaseerd op Vague Rant voor de AMSTRAD CPC computer. De bedoeling van het spel is het verzamelen van sterren. Dit doet je door enerzijds je ruimteschip te besturen met de D-pad, en ook een blokje (wat in de weg kan staan, maar je ook kan helpen) te besturen met de A-, B-, X- en Y-knop. Deze knoppen zijn ook allemaal op het Touch Screen te vinden, mocht je dat fijner vinden.
Wat het spel lastig maakt is dat je ruimteschip (en het blokje) meteen zover mogelijk vooruit gaan, en dus niet zomaar een bocht om kunnen gaan. Hier kan het blokje je nog wel eens mee helpen, want als het in de baan van je ruimteschip staat zal je ruimteschip stoppen.
Het spel is verrassend leuk, en er is duidelijk veel aandacht aan besteed. Er is geen versienummer, en dat valt te verklaren doordat het spel duidelijk af is. Het spel wordt wel wat repetitief, maar dat is dan ook het enige nadeel aan dit vermakelijke spelletje.

15 augustus 2008
Element DS (Kukulcan)
Augustus 2008 Screen41Augustus 2008 Screen42
Opnieuw een puzzelgame van Kukulcan! Deze was al eerder gemaakt, maar flink geüpdate voor de Homebrew Bounty. De 10 oorspronkelijke levels zijn namelijk aangevuld met 150 gloednieuwe levels!
Element DS is gebaseerd op de flashgame Colliso. De bedoeling is de gelijke blokjes met elkaar te laten botsen, waardoor een ontploffing ontstaat. Natuurlijk moet dit in zo min mogelijk beurten gebeuren. De blokjes zijn met het Touch Screen te besturen, en ze zullen doorgaan tot ze tegen een ander blokje of één van de wanden aanbotsen.
Het spel is iets minder compleet dan Maouss. Niet alle opties zijn te besturen met het Touch Screen (de muziek is bijvoorbeeld alleen te veranderen of uit te zetten via de L-knop). Toch is dit een vermakelijk spelletje dat zeker de moeite waard is. Als je het leuk vindt heb je bovendien toegang tot maar liefst 160 levels, en dat is genoeg om de gemiddelde puzzelaar even bezig te houden!

18 augustus 2008
ThreaDS (samel)
ThreaDS is een library voor DS homebrew developers, geport vanaf de GBA. De functies ervan kan ik jullie met mijn gebrek aan ervaring niet uitleggen. Ik kan ook mijn mening niet geven over deze homebrew, aangezien er natuurlijk geen gecompileerde versie bestaat. Deze bestanden zullen moeten worden toegepast in andere projecten.

Feed Tux (Mony)
Augustus 2008 Screen51Augustus 2008 Screen52Augustus 2008 Screen53
Mony's Palib-creatie begint met het laadscherm van Windows XP, waarbij het logo langzaam verbrand. Vervolgens krijg je een how to te zien en wordt duidelijk dat de mascotte van Linux, Tux, in dit spel gevoerd moet worden. Dit doe je met het wapen uit Portal in waar enkele, hoe kan het ook anders, Bounty's op zijn geplakt. Deze bounty's gooi je met het Touch Screen naar de mond van de schattige pinguïn in de hoop dat hij ze opvangt. De bedoeling is dat je dit 4 keer lukt, maar dat valt (ook door de gebrekkige besturing) niet mee. Na 5 keer proberen crasht het programma met het bekende Blue Screen Of Death van Windows. Natuurlijk krijg je nog wel een keer de kans om het opnieuw te proberen.
Dit spelletje is grappig, maar daarmee is ook alles gezegd. Dat is ook niet zo vreemd, want het spel is in slechts 3 avonden gemaakt.

Grafoon v0.9 (preussie)
Augustus 2008 Screen61Augustus 2008 Screen62Augustus 2008 Screen63
Volgens de maker is Grafoon een Arcade Style Puzzle Shooter. Voor mij betekent dat een behendigheidsspelletje. De bedoeling is om met je ruimteschip (dat bestuurd wordt zoals we dat gewend zijn van Arcade Style Shooters) de Hobbels (die vage beestjes) op het scherm te verzamelen. Hierbij kun je eventueel ook mijnen gebruiken. Deze Hobbels moeten vervolgens verplaatst worden naar een ander platform.
Dit is natuurlijk moeilijker dan het lijkt, want het spel pest je vanaf het eerste level al met allerlei laserstralen en lastige structuren waar je al snel tegenaan botst. Je moet dan ook geen watje zijn als je dit spel wilt uitspelen, want het is extreem frustrerend.
Het spel is niet nieuw, maar is voor de Homebrew Bounty wel geüpdate. Het spel voelt stabiel en goed uitgewerkt aan, maar heeft wel een erg hoge moeilijkheidsgraad. Als dat je niet tegenhoudt is dit zeker een aanrader!

Crack Attack (samel)
Augustus 2008 Screen71Augustus 2008 Screen72Augustus 2008 Screen73
Deze inzending van samel is ook werkelijk te testen, dus dat zal ik zeker doen! Dit is een remake van het bekende puzzelspel Crack Attack voor de DS. Het eerste wat opvalt is dat het NEOflash Compo schermpje niet is verwijderd. Costello, de beheerder van GBAtemp, heeft gelukkig aangegeven dat dit niet uitmaakt (aangezien ze alleen maar homebrew willen ondersteunen), dus zal ik hier geen rekening mee houden in mijn beoordeling.
Het spel werkt niet met de stylus (behalve voor het ingeven van een naam bij de hiscore), maar met de knoppen. Met de D-pad verplaats je je cursor, met de A-knop wissel je twee panelen om. Met de B-knop tover je de volgende rij alvast op het scherm.
Het spel bevat enkele simpele instructies waardoor ook nieuwe spelers aan de slag kunnen. Verder werkt het spel goed op de echte hardware. Op emulators zijn er af en toe grafische fouten. Een groot nadeel voor mij is dat de stylus nergens in het spel gebruikt kan worden. Verder kunnen scores worden opgeslagen, maar niet online worden verstuurd.
Dit spel is vermakelijk, maar er zit veel meer in. Begrijp me niet verkeerd; dit is één van de betere inzendingen, maar het is ook een inzending die nog enorm verbeterd kan worden.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Augustus 2008 Empty Re: Augustus 2008

Bericht  Maikel Steneker zo okt 19, 2008 4:01 pm

Inside The Machine (morukutsu)
Augustus 2008 Screenj1Augustus 2008 Screenj2Augustus 2008 Screenj3
Voordat ik homebrew ga spelen lees ik eerst altijd een beschrijving van de homebrew door. Zo ook deze keer. Eens kijken wat we van Inside The Machine kunnen verwachten... Inside the Machine is een platformer voor de DS. Je bestuurt een dier (een mix tussen een kat en een konijn). Het verhaal begint in de natuur, maar later zul je uit het lichaam van een monster moeten zien te geraken.
Met deze beschrijving startte ik het spel, en het is eigenlijk best leuk! Je bestuurt inderdaad een... beest (geen idee wat het is) dat nogal apart springt. Zo speel je een typisch platformspel, met aan het einde een (behoorlijk pittige!) eindebaas. Als wapens heb je je klauwen en vuurballen, en die zul je nodig hebben ook!
Verder valt er weinig over het spel te zeggen, maar het is tot nu toe in ieder geval erg leuk! Een klein nadeel is dat het onderste scherm totaal niet gebruikt wordt. Dat wil zeggen dat je je stylus in de DS kunt laten zitten en op wat witte lettertjes op een zwart scherm ook niets zult zien. Ik hoop dat dit in de toekomst beter gebruikt gaat worden.

19 augustus 2008
PAINT BLACK DS (Cid2mizard)
Augustus 2008 Screen81Augustus 2008 Screen82Augustus 2008 Screen83
Deze inzending is een programma om te kunnen pixeltekenen op de DS. Als ik de resultaten zo bekijk lijkt dit erg goed te werken.
Helaas kan ik deze inzending niet beoordelen, omdat hij door de maker is ingetrokken omdat hij het oneens was met de manier waarop regels werden gebruikt op GBAtemp:
I delete my candidacy because the rules of the first competition are not respected, some homebrews date 6 months see more.

DSbible v2.5 (Jeremysr)
Augustus 2008 Screenl1Augustus 2008 Screenl2Augustus 2008 Screenl3
Er zijn in Nederland misschien steeds minder échte katholieken die ook echt de bijbel lezen, maar dat is geen reden om de bijbel niet gewoon bij te hebben op de DS!
DSbible maakt de bijbel leesbaar op de DS in een mooie GUI in de stijl van Ubuntu. Het is mogelijk om verschillende vertalingen te gebruiken, in de boeken te markeren, termen in te typen om op te zoeken en bladwijzers toe te voegen.
Het programma is erg stabiel, en als je erin geïnteresseerd bent zeker de moeite waard.

FretFury! (wazmo)
Augustus 2008 Screenn1Augustus 2008 Screenn2
FretFury is een Guitar Hero kloon voor de DS. Er wordt gebruik gemaakt van de Guitar Grip, maar het spel is ook met de knoppen van de DS te spelen.
Helaas bestuurt het spel dan wel erg vervelend. Verder lijkt het spel wel vet, maar helaas is het op dit moment slechts een vroege demo. Hierin wordt Smells Like Teen Spirit van Nirvana gebruikt om te demonstreren hoe goed dit spel kan worden. Als dit verder wordt uitgewerkt, kan het nog best leuk worden, maar waarschijnlijk alleen voor spelers met een Guitar Grip.

graphDS v0.8b (morganDS7)
Augustus 2008 Screeno1Augustus 2008 Screeno2Augustus 2008 Screeno3
Deze homebrew is een uitstekende vervanger voor een losse grafische rekenmachine zoals de TI-84+. De DS kan prima berekeningen uitvoeren en grafieken tekenen. Dit is de eerste GR op de DS, op wat emulators die het TI-83 of TI-85 bios gebruikten na, dus de maker verdient zeker wat credits!

20 augustus 2008
DSBrowser v0.9 (cornaljoe)
DualSlotBrowser (nee, het is geen web browser) bestaat al een tijdje, en ik heb het project vanaf versie 0.1 gevolgd. Dit homebrewprogramma was het eerste dat DLDS gebruikte, een techniek waarbij door middel van een leeg bestand dat met DLDI gepatcht werd twee DLDI-bestanden in één programma konden worden verwerkt. Hierdoor werd het mogelijk vrijwel elke combinatie van Slot-1 en Slot-2 kaarten te gebruiken om bestanden uit te wisselen!
Het programma was niet perfect; het was erg lastig om het programma aan de gang te krijgen (het patchen op de computer was verre van gebruikersvriendelijk) en de interface van het programma was minimaal, maar het deed wat het moest doen: bestanden uitwisselen tussen Slot-1 en Slot-2.
Omdat de broncode verloren was gegaan is DSBrowser weer vanaf de grond opgebouwd. De twee grootste nadelen (de GUI en DLDS) zijn vervangen! Voortaan is DSBrowser volledig te skinnen, en het DLDI-bestand voor een Slot-2 kaart kan simpelweg in een aparte map gezet worden. Ondersteuning voor de AceKard R.P.G. (met zowel NAND- en SD-geheugen) is toegevoegd, en er is zelfs een volledige MP3-speler ingebouwd, waardoor dit programma een waardige vervanger voor DSOrganize begint te worden!
Helaas is het programma erg buggy. Het start in veel gevallen niet op, en vaak worden Slot-2 kaarten niet herkend. Ik vind dit zelf erg jammer, aangezien dit voor mij één van de belangrijkste homebrewprogramma's is. Ik gebruik nu nog steeds v0.8, maar als een toekomstige versie 1.0 perfect werkt is het voor mij al een winnaar voor de Homebrew Bounty!

WintenDoS XP (Darkyesus)
Augustus 2008 Screend1
Deze inzending is een programma dat Windows XP probeert na te doen op de DS. Natuurlijk is het geen emulator. Aanvankelijk snapte ik niet waarom iedereen zo enthousiast was over deze homebrew, maar nu ik heb gelezen dat het mogelijk is om programma's te maken voor gebruik binnen WintenDoS snap ik de potentie. Dit programma moeten we in de gaten blijven houden, want het is misschien geen Windows-emulator, maar wel een interessant idee!

21 augustus 2008
Neko DS (ThemePark)
Augustus 2008 Screenb1
Deze inzending is gebaseerd op de programmaatjes die vroeger een kat op je Windows-scherm lieten lopen om je muiscursor te achtervolgen. Deze vroege versie voor de DS volgt je stylus. Dit werkt goed, maar is erg basaal.

Video Games Hero (sumiguchi)
Augustus 2008 Screenk1Augustus 2008 Screenk2Augustus 2008 Screenk3
Video Games Hero moet één van de meest gehypte homebrewgames ooit zijn. De vraag is natuurlijk: in hoeverre is dit terecht?
Laten we bij het begin beginnen. Video Games Hero is een kloon van Guitar Hero, de serie waarbij je een plastic gitaar van 5 tientjes en een spel van 6 tientjes koopt om vervolgens te kunnen rocken. Vooral de prijzen zijn de reden waarom ik nooit een Guitar Hero-game geprobeerd heb, ook niet de On Tour-versie die onlangs voor de DS verscheen. Gelukkig is Video Games Hero ook te spelen met de knoppen van de DS of het Touch Screen!
Ik vraag me eerlijk gezegd af waarom Guitar Hero: On Tour niet gewoon zo bestuurd kon worden. Vooral de besturen met de knoppen werkt perfect, en hoewel het voor sommigen misschien niet de charmes heeft van op een plastic gitaar raggen toverde ik wel leuke deuntjes uit m'n DS! Denk hierbij niet alleen aan Donkey Kong, Metroid en Ocarina of Time maar ook aan Master of Puppets van Metallica en Paradise City van Guns N' Roses.
Het spel kent vier moeilijkheidsgraden: easy, medium, hard en expert. Deze geven vooral aan hoeveel knoppen je gebruikt: bij easy gebruik je alleen de drie linkerknoppen (en kun je het spel dus ook besturen met alleen de D-pad), bij medium komt er een vierde knop bij en bij hard zul je allevijf de knoppen moeten gebruiken. De expert-stand is voor experts die veel te goed zijn geworden in het spel.
Nog even over de besturing. Het spel kun je besturen via de knoppen. Je bestuurt de linkerknop met de D-pad naar links, de knop rechts daarnaast met omhoog en de middelste knop met naar rechts. Die zelfde middelste knop is ook te activeren met de Y-knop, en de knoppen ernaast bestuur je met de X- en A-knop. De streak bonus is met de L- of R-knop te activeren. De besturing via het Touch Screen is simpel: je tikt gewoon de verschillende knopjes aan. Je zult de L- en de R-knop mogelijk wel nodig hebben. Met de Guitar Grip, de uitbreiding van Guitar Hero: On Tour, kun je de knopjes gebruiken, maar met de kleuren wordt geen rekening gehouden. Om de vijfde knop te besturen zul je alsnog de D-pad nodig hebben. Tenslotte is er nog het Motion Pak, waarmee je de L- of R-knop kunt vervangen.
Naast de Tour-modus is er ook een multiplayermodus waarbij twee spelers op dezelfde DS spelen, een audiophile-modus waarmee je alleen de L- en R-knop gebruikt terwijl de DS is dichtgeklapt, de Grip Mania waarbij expert met vier knoppen wordt gespeeld (perfect voor de Guitar Grip dus) en de Jambalaya waarbij de knop die je moet indrukken telkens willekeurig wordt bepaald.
Al deze opties werken uitstekend, als de beatmap klopt tenminste. Het grootste probleem van het spel is dat niet alle beatmaps precies kloppen, waardoor je onterecht strafpunten krijgt. Nu is dit wel af te stellen, maar het werkt nooit echt lekker. Verder wil het geluid nog wel eens storen, maar dit is gelukkig zeldzaam.
Hoewel Video Game Hero qua geluid (een belangrijk punt voor Guitar Hero) achterloopt op het grote voorbeeld is het spel wel ontzettend goed. Er is een overweldigend aantal levels en een groot aantal verschillende manieren om te spelen. Dit spel laat zien hoe goed homebrew kan zijn!

24 augustus 2008
WALLPAPER (Tigro)
Augustus 2008 Screeng1Augustus 2008 Screeng2Augustus 2008 Screeng3
Je moet de maker van deze homebrew meegeven dat hij een geweldig gevoel voor humor heeft. WALLPAPER heeft namelijk niks te maken met behang of de achtergrond van je computerscherm, nee, de naam staat voor What About LLearning Polish lAnguage with Personal nativE speakeR?.
In tegenstelling tot de naam en het bijbehorende topic is deze homebrew behoorlijk serieus. Kies een les, lees de tekst en je hebt weer wat Poolse woordjes bijgeleerd! Ik heb enkele lessen gevolgd, maar door mijn gebrek aan concentratie heeft het weinig nut gehad. Ik kan jullie dus niets vertellen over de Poolse taal.
Ik kan deze homebrew wel beoordelen. Helaas is de besturing wat aan de vreemde kant. Het menu bestuur je met het Touch Screen, maar door de tekst scrollen kan alleen met de knoppen. En om terug in het menu te komen heb je juist weer het Touch Screen nodig! Hier kan nog veel aan verbeteren.
Gelukkig gaat er ook veel verbeteren. De maker van deze homebrew is van plan ook gesproken fragmenten toe te voegen, waardoor het in de toekomst mogelijk wordt om echt Pools te praten met je vrienden. En zeg nou zelf, wie wil dat nou niet?

27 augustus 2008
UsrCheatUp v1.5 (Giovannin)
Giovannin heeft zijn programma UsrCheatUp, bijgewerkt. Dit programma kan een nieuwe cheat database downloaden van de GBAtemp server.
Deze versie kan voortaan rechtstreeks het zip-bestand downloaden en uitpakken! Verder wordt vooraf het changelog getoond. Het lijkt erop dat dit programma perfectie nadert.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Augustus 2008 Empty Re: Augustus 2008

Bericht  Maikel Steneker zo okt 19, 2008 4:01 pm

29 augustus 2008
Legion (smealum)
Augustus 2008 Screenf1Augustus 2008 Screenf2Augustus 2008 Screenf3
Legion is een Topdown Shooter die wel wat weg heeft van de oude, 2D GTA-delen op de PlayStation, PC en GBA. Het spel kent niet al te veel diepgang (schiet op alles wat je ziet), maar het werkt wel erg goed is en door onder andere de humor (let er maar eens op wat voor onzin er allemaal op het bovenste scherm te lezen is) best leuk om te spelen. Er is een uitgebreide besturing die in de praktijk erg goed werkt, en er is een volwaardige online-modus!
De onlinemodus is erg goed uitgewerkt. Het is mogelijk om via de gegevens in je DS het spel te starten en verbinding te maken met de master server. Omdat deze in Frankrijk staat kunnen de pingtijden wel eens hoog oplopen. Hierop hebben de makers echter iets gevonden: er is een server beschikbaar voor zowel Windows als Linux. Ik heb de Linux-versie zelf geprobeerd, en die maakte direct verbinding met de master server! Ik kon direct een spel starten op mijn nieuwe server.
Het spel bevat drie verschillende multiplayermodi (Deathmatch, Team Deathmatch en Capture The Flag) en heeft een uitgebreide singleplayer waarin je zelfs in voertuigen kunt rijden en tegen bosses zult moeten vechten! De singleplayer werkte erg goed, en hoewel ik online in m'n eentje was leek dat ook goed te werken. Ik hoop dat dit spel wat populairder wordt, want ik zie hier zeker een toekomst in!

Marble Preview v2 (noda)
Augustus 2008 Screeni1Augustus 2008 Screeni2Augustus 2008 Screeni3
In dit spel bestuur je een balletje door een doolhof, vergelijkbaar met (ik noem maar wat) Super Monkey Ball. Op het bovenste scherm zie je het balletje vanaf de achterkant en op het onderste scherm zie je alles van bovenaf. Het platform waar het balletje op ligt is te besturen via het Touch Screen of via het Motion Pak en soortgelijke apparaten. Zoals ik al eerder zei heb ik geen Motion Pak om dit te kunnen testen.
Maar wat is dit een geweldig spel! De graphics zijn simpelweg oogverblindend, de besturing is (hoewel je er erg lastig aan went) erg precies en de levels zijn divers en leuk! De maker noemt dit spel een preview, maar voor mij is het één van de beste homebrewgames ooit gemaakt!
Bij het spel zit een level editor die je op de DS kunt gebruiken. Ik heb deze niet getest, maar hij zag er in ieder geval uitgebreid uit. Levels die je zelf hebt gemaakt kun je trouwens opsturen naar de maker, zodat hij ze in het spel kan gebruiken!
Dit spel is mooi, goed uitgewerkt, frustrerend maar vooral leuk! Ik raad iedereen het aan om het te proberen, en ik kan niet wachten tot ik een kaart met Motion-ondersteuning heb om het met dit spel te testen!

30 augustus 2008
StillAliveDS v1.2 (t4ails)
Augustus 2008 Screen91Augustus 2008 Screen92Augustus 2008 Screen93
StillAliveDS is een game die gebaseerd is op Portal, de puzzelgame die gebundeld was met Valve's Orange Box. StillAliveDS kun je zien als een 2D-versie van dat spel, waarbij de ijzersterke gameplay bewaard is gebleven. In het spel loop je rond in een level. Om verder te komen kun je de twee kleuren portals gebruiken die je met je pistool kunt afvuren om jezelf (of later ook andere elementen) te verplaatsen.
StillAliveDS is al maanden geleden uitgebracht, maar dit was nog een vroege versie met erg veel irritante bugs. Deze bugs lijken in deze nieuwe versie niet meer aanwezig te zijn! Verder zijn de goede SinglePlayer-modus en de WiFi-modus waarmee het mogelijk is levels te spelen en te downloaden nog steeds aanwezig! Verder is er tegenwoordig een Motion-versie beschikbaar, maar deze heb ik niet kunnen testen vanwege het gebrek aan een Motion Pak.
StillAliveDS is nog steeds een grote aanrader. De geweldige puzzlegameplay is nog steeds aanwezig en de bugs zijn verwijderd. Tevens zijn er via de WiFi-modus flink wat nieuwe levels te downloaden. Het spel krijgt wel wat punten aftrek omdat het naar mijn mening niet genoeg is verbeterd sinds de vorige versie(s).

Stop at 500 (coolbho3000)
Augustus 2008 Screena1
coolbho3000 heeft de beste game ooit uitgebracht. Het heet Stop at 500. De bedoeling is te... stoppen bij de 500. Je ziet een tellertje heel snel omhooggaan, en bij de 500 moet je die stoppen. Deze DS-versie maakt gebruik van de unieke mogelijkheden van de DS: het Touch Screen. Tik op het Touch Screen om de teller te laten stoppen. Kun jij stoppen bij 500?

Crocodingus In Cube Island (madpxl)
Augustus 2008 Screenc1Augustus 2008 Screenc2
Denk nu niet dat ik te lui was om de volledige naam van dit spel te typen; zo heet deze homebrew nu eenmaal.
Het start op met een vrolijk titelscherm met bewegende elementen en een leuk muziekje. Dit is echter nog lang niet alles, want pas als je de Start-optie selecteert zie je hoe goed dit spel is. In een volledige 3D-omgeving kun je een krokodil met het Touch Screen besturen. Wauw! In combinatie met de camera die bestuurd kan worden met de D-pad werkt dit perfect!
De bedoeling is dat je bananen spaart (waarom bananen?!) en vervolgens naar het einde van het level loopt. Hierbij kun je ook dozen verplaatsen en vijanden aanvallen. Het spel is erg makkelijk, maar dankzij het leuke stijltje wel ontzettend leuk. Los van wat grafische foutjes loopt het spel erg vloeiend en nagenoeg perfect, erg indrukwekkend dus!
Helaas is het spel wel erg kort, maar de huidige 10 levels en het bonuslevel zijn echt een aanrader om door te spelen! Ik kan niet wachten tot er meer van dit goeds aankomt!

31 augustus 2008
SunOL v0.3b (SunDEV)
Augustus 2008 Screenh1
SunOL is een soort OfflineList, maar het draait op de DS. Hiermee is het dus mogelijk de complete lijst van DS releases te bekijken met allerlei gegevens van romnummer tot regio tot savetype. Verder heb je de mogelijkheid om van elk spel een boxart en een screenshot te bekijken.
SunOL heeft een onlinemodus waarbij er nu afbeeldingen kunnen worden gedownload en de lijst kan worden bijgewerkt. Offline werkt het programma ook perfect.
De nieuwste versie is weinig veranderd ten opzichte van vorige versies. Het programma werkt nog steeds perfect, en het ziet er nog steeds mooi verzorgt uit dankzij de (naar mijn mening) prachtige Ubuntu-skin. Omdat de update voor de Homebrew Bounty minimaal is vind ik echter dat SunOL de prijs van beste homebrew niet moet winnen.

systemTest v0.1 (playallday)
Augustus 2008 Screenm1Augustus 2008 Screenm2
Dit programma is een eerste project, en ook erg basaal. Het geeft aan waar het Touch Screen wordt ingetikt, welke knop wordt ingedrukt en welke opties zijn ingesteld in de DS.


Naar mijn mening zijn er vier games die boven de rest uitsteken. Dit zijn (niet op een bepaalde volgorde): Video Games Hero, Marble, StillAlive, Crocodingus. Na de spellen allemaal nog eens uitgebreid te hebben getest heb ik uiteindelijk mijn beslissing kunnen maken:

[size=200]3.[/size][size=150]Crocodingus In Cube Island[/size], door madpxl
Augustus 2008 Screenc1Augustus 2008 Screenc2
Dit spel zit technisch goed in elkaar, heeft een geniaal stijltje en is gewoon erg leuk om te spelen! De pixelart is gewoon om verliefd op te worden, en de graphics zijn ook één van de beste punten van het spel. Het spel kan zeker verbeterd worden, maar de foutjes die er nu inzitten zijn vrij klein. Ik hoop persoonlijk op een level editor en de mogelijkheid levels online te downloaden.

[size=200]2.[/size][size=150]Video Games Hero[/size], door sumiguchi
Augustus 2008 Screenk1Augustus 2008 Screenk2Augustus 2008 Screenk3
De maker van deze homebrewgame heeft het voor elkaar gekregen om een game te maken van commerciële kwaliteit - en dat is een compliment. Het spel puilt uit van de levels, speelmodi en besturingsmogelijkheden en is bovendien ontzettend leuk om te spelen!
Video Games Hero kan nog wel verbeteren. Ten eerste kan de bug van het krakende geluid worden verwijderd om mijn oren wat minder te mishandelen. Ten tweede kunnen de beatmaps wat verder afgesteld worden zodat ze voortaan perfect kloppen. Wat ik verder nog graag zou zien? Niets eigenlijk, dit is nu al een prima Guitar Hero-kloon.

[size=200]1.[/size][size=150]Marble[/size], door noda
Augustus 2008 Screeni1Augustus 2008 Screeni2Augustus 2008 Screeni3
Deze preview is veel meer dan een simpele preview: het is een volwaardige game! noda (die trouwens ook de programmeur achter WarCraft: Tower Defense is) noemt het echter toch een preview. Waarom? Het spel gaat nog allerlei verbeteringen krijgen, zoals verbeteringen in de 3D-engine, betere graphics (het is blijkbaar echt mogelijk) en nieuwe levels met nieuwe elementen. Ik kan alvast niet wachten! Voor mij is Marble in ieder geval voor deze maand de allerbeste homebrew.


En dat was alle homebrew die deze maand is ingezonden voor de Homebrew Bounty. Ik heb deze allemaal getest (voor zover dat mogelijk was) en ben uiteindelijk op deze conclusie gekomen. Deze stemmen tellen mee voor de uitslag die binnenkort op GBAtemp bekendgemaakt zal worden. Natuurlijk zal de uitslag ook op NDSS komen te staan, onder andere in dit topic.
Volgende maand komt er hopelijk weer een nieuw topic, maar vanwege de ziekelijke hoeveelheid werk die er voor mij in zit kan ik dit niet beloven. Hopelijk heb ik jullie weer enthousiast gemaakt voor homebrew, en laten jullie ook even weten of jullie het met mijn beoordeling eens zijn!

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Augustus 2008 Empty Re: Augustus 2008

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum