Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 t/m 10 februari

Ga naar beneden

4 t/m 10 februari Empty 4 t/m 10 februari

Bericht  Maikel Steneker ma feb 11, 2008 9:13 pm

Dit topic is een nieuw overzicht van de games die gepland staan voor de week van 4 t/m 10 februari. Dat januari nog niet voorbij is maakt niks uit; volgende week komen de spellen alweer uit.
Deze week lijkt er op het eerste gezicht eentje met veel releases, maar dat valt toch tegen door de indrukwekkende lijst aan Japanse titels. Het aantal games dat waarschijnlijk kwalitatief goed is valt dan weer wel mee.
Nog even een opmerking: zoals je misschien wel hebt gemerkt is er een probleem met het afbeelden van plaatjes in de andere topics. Ik wacht momenteel op een oplossing van de host. Als die er niet snel komt ga ik waarschijnlijk over op het gebruiken van de server van Celesto, die ik voor dit topic ook heb moeten gebruiken.

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
[s]Ninja Gaiden Dragon Sword is uitgesteld naar het einde van maart[/s]
Panzer Tactics DS is uitgesteld naar 13 februari


Maandag 4 februari
Zoo Tycoon 2 DS (U)
4 t/m 10 februari Screen11
Het eerste deel van Zoo Tycoon op de DS was misschien schrikbarend slecht, maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor het tweede deel geld (voor een reden waarom: zie Worms: Open Warfare). Er is voorlopig geen reden om echt naar dit spel uit te kijken, maar wie weet wordt het niet eens zo slecht.

Verder komt vandaag Paws & Claws Pet Resort (U) uit. Hiervan weten we vrijwel zeker dat het slecht is.

Dinsdag 5 februari
Om te beginnen komt vandaag een indrukwekkende lijst van Japanse games uit:
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-1 Eigo
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-1 Eisuukoku Pack
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-1 Kokugo
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-1 Suugaku
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-2 Eigo
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-2 Eisuukoku Pack
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-2 Kokugo
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-2 Suugaku
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-3 Eigo
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-3 Eisuukoku Koumin Pack
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-3 Kokugo
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuu-3 Suugaku
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuugaku Chireki Rika Pack
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuugaku Chiri
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuugaku Koumin
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuugaku Rekishi
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuugaku Rika 1 Bunya
  • Tokutenryoku Gakushuu DS: Chuugaku Rika 2 Bunya

Zover ik weet is dit tot nu toe een record van spellen van dezelfde maker die op een dag worden uitgebracht!

Hiermee houden de oninteressante releases nog niet op; ten eerste komt vandaag Homie Rollerz (U) uit, gevolgd door My Horse and Me (U) en Puppy Palace (U).

Wat er overblijft voor vandaag is:
The Spiderwick Chronicles (U)
The Spiderwick Chronicles past in het rijtje van Harry Potter, Lemony Snicket's Unfortunate Events en The Chronicles of Narnia. De serie van boeken wordt nu verfilmd, en bij een film hoort natuurlijk een game.
Deze game wordt ontworpen door Stormfront Studios, de maker van onder andere Neverwinter Nights, Stronghold, The Lord of the Rings: The Two Towers en Blood Wake. Hoewel ik de games zelf niet al te goed ken zijn het niet de minste titels. Misschien kunnen we dus wel wat verwachten van deze game.
Oh, en de film komt deze maand (februari) nog uit.

Assassin's Creed: Altair's Chronicles (U)
4 t/m 10 februari Screen214 t/m 10 februari Screen224 t/m 10 februari Screen234 t/m 10 februari Screen24
Er zijn genoeg redenen om interesse te hebben in dit spel. Ik zal er een paar opnoemen: het spel ziet er goed uit, is waarschijnlijk erg vermakelijk, wordt een prequel van Assassin's Creed op de wat krachtigere consoles/systemen (laten we de PC niet vergeten) en het wordt ontwikkeld door Gameloft, de ontwikkelaar van o.a. het geweldige Brothers in Arms DS.
In het spel kun je zwaardvechten en sluipmoorden met een flink aantal verschillende wapens, en dat allemaal in 3D-werelden.
Hoewel het mogelijk is dat dit spel een grote teleurstelling is reken ik er niet op en tel ik de dagen tot 5 februari af.

Woensdag 6 februari
Looney Tunes: Duck Amuck (A)

Weet je wat zo slecht is aan de videogames van tegenwoordig? Je rent maar wat rond in enge grotten of ruimteschepen. Er is geen uitdaging.
Dat vind Daffy Duck in ieder geval. Als je meer wilt weten over zijn visie op videogames bekijk je gewoon even de filmpjes hierboven. Je hebt dan meteen de teasers van deze actiegame gezien.
Hoewel de teasers leuk blijven laat Daffy Duck in dit spel pijnlijk zien hoe het niet moet. Dit is niet meer dan een verzameling minigames, die je eigenlijk zelfs als grote fan moet mijden. Dit spel is pijnlijk om te spelen en een belediging voor de DS.

Donderdag 7 februari
De donderdag is normaal afgeladen van Japanse releases. Vreemd genoeg moeten de Japanners het na een afgeladen dinsdag met maar twee games doen: L: The Prologue to Death Note - Rasen no Wana (J) en Patto Tokueru: Indo Suugaku Drill (J).
Verder komen vandaag uit:

Geometry Wars: Galaxies (A)
4 t/m 10 februari Screen11b
Wat begon als minigame in een racegame op de Xbox werd later een Xbox Live Arcade-titel... En nu komt het spel ook naar de DS en Wii. Dit spel schijnt helemaal geweldig te zijn, dus op de DS is het ook wel leuk om te proberen. Ik vond het spel zelf geen topper, maar het is vermakelijk en de besturing(en) werkt/en goed.

Mario & Sonic at the Olympic Games (A)
4 t/m 10 februari Screen91b4 t/m 10 februari Screen92b4 t/m 10 februari Screen93b4 t/m 10 februari Screen94b

Het legendarische spel waarin zowel Mario en Sonic zitten komt nu eindelijk in Australie uit voor de DS.
Ik heb me al goed vermaakt met dit spel. Het spel is goed uitgewerkt, de graphics zijn niet slecht, er is genoeg keuze en er is een optie voor DS Download Play. De vraag is alleen of een Australische release interessant is voor bezitters van een flashkaartje.

Panzer Tactics DS (A)
4 t/m 10 februari Screen41b4 t/m 10 februari Screen42b4 t/m 10 februari Screen43b
Dit spel is een Turn Based Strategy spel dat zich afspeelt in de tweede wereldoorlog. Het is via hot seat (meerdere spelers spelen omstebeurt op één DS), lokale multiplayer en Nintendo WiFi Connection speelbaar. Na Advance Wars: Days Of Ruin hebben we daar misschien niet meer veel behoefte aan, maar dat wil niet zeggen dat dit geen redelijk spel is.
Dit spel wordt te vaak uitgesteld. Vind ik.

Vrijdag 8 februari
Lifesigns: Hospital Affairs (E)
De Amerikaanse versie van dit spel werd zo vaak uitgesteld dat iedereen het zich nog herinneren, hoewel het maar een middelmatig spel was.
De Europese versie komt nu eindelijk in de winkels te liggen. Hopelijk wordt de datum niet meer veranderd.

Dit is eigenlijk de enige release waar ik nog wat over wil schrijven. Mario & Sonic at the Olympic Games (E) heb ik al uitgebreid genoeg behandeld, de titel van Professor Kageyama''s Maths Training (E) is gewoon te goedkoop en Foster's Home for Imaginary Friends: Imagination Invaders (E), Neves (E), Pic Pic (E) en SpongeBob's Atlantis SquarePantis (E) zijn al eerder in andere regio's uitgekomen.

Zondag 10 februari
In dat geval blijft er nog maar een spel over, dat volgens mij het beste spel van de week gaat worden. Het beste spel van de maand ligt in het zelfde genre en komt op de 19de uit, maar dit spel zal zeker voor uren vermaak zorgen! Ik heb het over...
Professor Layton and the Curious Village (U)

Nintendo brengt dit spel op een zondag uit met torenhoge verwachtingen, en dat is terecht: het door Level 5 ontworpen spel dat puzzels, adventure en edutainment mixt is in Japan een groot succes.
Naar mijn mening kunnen we veel verwachten van dit spel. Ten eerste is de stijl geweldig: de DS cartridge is volgepropt met allerlei anime video's die op het DS-scherm haarscherp zullen zijn. Deze zijn voorzien van gesproken tekst, dus niemand zal ontkennen dat er genoeg aandacht aan het spel is besteedt.
De graphics van het spel zijn iets minder geweldig; sommige puzzels zouden op grafisch gebied ook op een Gameboy Color hebben gedraaid. Aan de andere kant gaf dit bij de Brain Training-games ook geen problemen. Aan de andere kant hebben we het natuurlijk over een ander spel, waarin andere gameplayelementen verwerkt zitten.
Nintendo Power, het officiele Amerikaanse Nintendo-tijdschrift, heeft het spel in ieder geval met een 8,5 beloond. Laten we hopen dat die beoordeling terecht is en we het nieuwste deel in de Ace Attorney-serie laten liggen om dit spel te spelen.


Nu we het toch over de Ace Attorney-serie hebben: WiZaRDuSS heeft nog een aankondiging met betrekking tot die serie die de tweede post van dit topic zal sieren. Als dat deze week nog niet afmaakt raad ik je aan te wachten tot volgende week, dan komen namelijk weer wat gloednieuwe DS-games uit.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum