Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

16 t/m 22 juni

Ga naar beneden

16 t/m 22 juni Empty 16 t/m 22 juni

Bericht  Maikel Steneker zo aug 17, 2008 4:39 pm

Omdat ik vanavond toch niet veel te doen heb informeer ik jullie alvast over de DS-games die te verwachten zijn in de week van 16 t/m 22 juni.

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Etrian Odyssey II: Heroes of Lagaard is vervroegd naar 13 juni
Code Lyoko: Fall of X.A.N.A. is uitgesteld naar 20 juni
Top Spin 3 is uitgesteld naar 25 juni
Ferrari Challenge Trofeo Pirelli is uitgesteld naar 28 juni


Dinsdag 17 juni
Omdat de maandag de laatste tijd impopulair is om een DS-game op te releasen, ga ik weer meteen door naar de dinsdag, met titels als:
Arkanoid DS (U)
16 t/m 22 juni Screen1116 t/m 22 juni Screen1216 t/m 22 juni Screen13
Ondanks de middelmatige beoordelingen van het spel zullen veel fans blij zijn met de Amerikaanse versie van Arkanoid DS. Het is niet zo dat de taalbaričre zo hoog was, maar dit is de kans om Arkanoid nu te kópen. Daarvoor is reden genoeg, want je krijgt er zo'n leuke Paddle Controller bij!
Niet dus. Taito is niet van plan de Paddle Controller bij Arkanoid te leveren in Amerika. Het spel, waarbij je grofweg blokjes kapot stuitert met een stokje en een balletje, is wel volledig speelbaar in het Engels, maar het is jammer dat Paddle Controller niet te koop is, zeker omdat die zo goed was volgens de gebruikers ervan.

Space Invaders Extreme (U)
16 t/m 22 juni Screen2116 t/m 22 juni Screen2216 t/m 22 juni Screen23
Niet alleen van Arkanoid is een DS-remake verschenen, ook Space Invaders moest eraan geloven. Ook dit spel is bestuurbaar met de Paddle Controller, maar dan alleen voor Japanners. Wat voor dit spel overblijft is Space Invaders, één van de eerste spellen die het gamen populair maakte in Japan. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar de reviewcijfers van dit spel liggen duidelijk hoger dan die van Arkanoid DS.

Code Lyoko: Fall of X.A.N.A. (U)
16 t/m 22 juni Screen3116 t/m 22 juni Screen3216 t/m 22 juni Screen33
Voor mij persoonlijk is dit spel een verrassing. Van dit spel had ik nog nooit gehoord voor vandaag, maar als ik de screenshots bekijk zie ik toch een spel dat vrij goed verzorgd is. Tijd om er eens wat meer informatie over te geven.
Code Lokyo schijnt ook een tekenfilmserie te zijn, waarvan al een DS- en een Wii-game verschenen zijn. Dit tweede deel voor de DS start met een vreemde email die Jeremy krijgt. Hij weet niet wat de betekenis ervan is, maar hij heeft genoeg tijd over om dat uit te zoeken.
Het spel is te vergelijken met Final Fantasy. De gameplay bestaat uit een TBS-deel (dat met de stylus bestuurd wordt) en een 3D-gedeelte waarin gevechten plaatsvinden zoals dat in vrijwel iedere andere RPG gebeurt.
Het spel zal niet al te uniek worden, maar het lijkt erop dat er genoeg moeite in het spel is gestoken om het een keertje te proberen.

Etrian Odyssey II: Heroes of Lagaard (U)
16 t/m 22 juni Screen4116 t/m 22 juni Screen4216 t/m 22 juni Screen43
Het niet al te populaire maar goed beoordeelde Etrian Odyssey voor de DS wordt vandaag opgevolgd door het tweede deel dat al een tijdje uit is in Japan.
Dit spel is een dungeon crawler. Het is de bedoeling om een team van strijders samen te stellen. Het spel schijnt vrij diep te zijn en speelt zich bovendien af uit een eerstepersoons perspectief.
Wat uniek is aan het spel is dat je je eigen kaarten moet tekenen. Ze worden dus niet automatisch tevoorschijn getoverd terwijl je een level verkent, maar je moet er zelf alles noteren.
Dit spel lijkt een hoogtepunt van de dungeon crawlers te zijn, en dat is ook te zien aan de gemiddelde reviewscore van 85%. Ik kijk hier zelf niet naar uit, maar de enige reden daarvoor is dat ik niet van het genre houd.

Tamagotchi Connection: Corner Shop 3 (U)
De vorige games in deze serie werden (zoals te verwachten) matig beoordeeld. Waarschijnlijk moet je ook in dit derde deel een Tamagotchi verzorgen. Verder is er eigenlijk weinig te doen, dus een aanrader zal dit niet worden.

Wacky Races: Crash & Dash (U)
16 t/m 22 juni Screen5116 t/m 22 juni Screen5216 t/m 22 juni Screen53
Al sinds de release van Super Mario Kart zijn er allerlei funracers uitgekomen, de ene van hogere kwaliteit dan de andere. Zo liet Mario Kart DS bijvoorbeeld zien hoe goed een funracer op de DS kan zijn, en demonstreerde Pokémon Dash dat racegames die met het Touch Screen bestuurd moeten worden per definitie al slecht zijn.
Of toch niet? Wacky Races: Crash & Dash is gebaseerd op de show uit 1968 en wordt volledig bestuurd via het Touch Screen. Wat uniek is is dat het camerastandpunt nog wel eens wil veranderen, en dat in het spel WarioWare-achtige minigames zijn ingebouwd.
Of dit spel goed wordt is niet zeker, maar als je op zoek bent naar een uniek spel dat met racen te maken heeft zou dit best een goede keuze kunnen zijn.

Verder verschijnt vandaag het hoogtepunt van deze week, Imagine Rock Star (U).

Donderdag 19 juni
Vandaag kunnen we weer enkele Japanse games verwachten:
  • Dokusho Shitendo DS: Genji Monogatari + Chottodake Bungaku
  • Dokusho Shitendo DS: Hanshichi Yuumon & Ango & Ago Juurou & Hatamoto Taikutsu Otoko
  • Gakken Mainichi no Drill DS: Mesaze! Miracle Shougaku 1 Nensei
  • Nippon Shuzan Renmei Kanshuu: Itsudemo Soroban DS
  • Spectral Force Genesis


Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness en Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time (A)
16 t/m 22 juni Screen7116 t/m 22 juni Screen7216 t/m 22 juni Screen7316 t/m 22 juni Screen7416 t/m 22 juni Screen75
Ik werd persoonlijk aardig verrast toen Nintendo Pokémon Mystery Dungeon Red en Blue Rescue Team aankondigde. De twee versies waren niet meer zo speciaal, maar dat ze op twee verschillende platformen (DS en GBA) uitkwamen was nieuw! Verder konden de twee linken, en werd afgeweken van de standaard Pokémon-formule.
Pokémon Mystery Dungeon bleek een aardige RPG voor de fans, maar de DS-versie bleek helaas bijna een port van de GBA-versie.
Dat is in ieder geval geen excuus om het tweede deel zo gebrekkig te maken, want beide versies komen deze keer op de DS uit. Één van de voordelen die dit met zich meebrengt is dat de games verbinding met het internet kunnen maken dankzij Nintendo WiFi Connection. Over het internet is vervolgens in coop een level door te spelen. Dit zal zeker een grote verbetering zijn.
Qua graphics lijkt er niet veel verbeterd te zijn, maar met een beetje geluk wordt er in ieder geval wat beter gebruik gemaakt van beide schermen en Touch Screen-functionaliteit. Wat in ieder geval nieuw is zijn eieren die in het spel voorkomen.
Dan over het verhaal. Ook in deze nieuwe games ben je van de één op de andere dag ineens in een Pokémon veranderd. Samen met een partner ga je andere Pokémon helpen.
Dat deze spellen Pokémon Diamond en Pearl overtreffen lijkt wel erg onwaarschijnlijk, maar dit zal in ieder geval een origineel uitstapje zijn.

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli (A)
16 t/m 22 juni Screen6116 t/m 22 juni Screen6216 t/m 22 juni Screen63
De vroege Australische en Europese releases van dit spel zorgen ervoor dat er nog weinig informatie beschikbaar is op Amerikaanse sites. Om precies te zijn is de enige informatie die we hebben de titel en een cijfer van het Britse Ngamer: een 7.

Vrijdag 20 juni
Cooking Guide: Can''t Decide What To Eat? (E)
Je hart klopt in je keel. Je keel voelt droog aan. Een lichte maar zeurende hoofdpijn begint zich meester van je te maken, en de wanhoop is nabij. Je rent op de boekenkast af en bladert verschillende boeken door, maar je kunt nog steeds niet beslissen wat je vandaag moet koken.
Als je dit gevoel herkent is Cooking Guide: Can't Decide What to Eat? voor de DS misschien wel wat voor jou. Het spel bevat velen gerechten uit de hele wereld (klik hier voor een lijst) en zal je dus niet in de steek laten.
De software is meer dan een digitaal kookboek: de maaltijden kunnen worden aangepast aan je wensen, er wordt een boodschappenlijstje voor je gemaakt dat je kunt afvinken, de instructies worden uitgelegd door een stem die uit de boxen van je DS schalt en er worden zelfs video's afgespeeld. De software is overigens geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar, al heb ik nooit een 3-jarige een eitje zien bakken...
Ben je nog niet overtuigd? Dan ben je al kok, of heb je geen interesse om een kok te worden. Ik vraag me af waarom je dit stukje tekst überhaupt gelezen hebt.

The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (E)
[size=160]Video[/size]
16 t/m 22 juni Screen2116 t/m 22 juni Screen2216 t/m 22 juni Screen23
Disney heeft misschien Fall Line Studio geopend om DS- en Wii-games van hoge kwaliteit te produceren, maar met games als Hannah Montana hebben ze heel wat goed te maken. Disney probeert het opnieuw met deze Actie-RPG, een vrij simpel spelletje dat confrontaties laat uitvechten met minigames. Dit is het eerste spel van Fall Line Studio.
Volgens de eerste reviewers is het spel vrij kort en repetititief. De lengte van het spel is echter wel verlengd door een gloednieuwe online service van Fall Line Studio: DGamer.
Laten we deze service vooral niet onderschatten! DGamer wordt ingebouwd in elk Disney-spel voor de DS vanaf nu, en het biedt features zoals downloadable content, een Disney-versie van de achievements die we van Microsofts Xbox 360 kennen (genaamd "honors"), de mogelijkheid online voorwerpen uit te wisselen, het aanmaken van een profiel en wat andere dingen die ik alweer ben vergeten.
DGamer zal niet alleen in dit spel worden ingebouwd, maar ook in games als Spectrobes 2, Ultimate Band en... Hannah Montana 3. Niet elk van deze spellen is even goed, maar het netwerk is zeker interessant en dit spel is de eerste mogelijkheid om er gebruik van te maken.

Top Spin 3 (E)
16 t/m 22 juni Screen7116 t/m 22 juni Screen7216 t/m 22 juni Screen73
De DS-versie van Top Spin 3 maakt gebruikt van besturing via het Touch Screen, en de graphics zien er ook nog redelijk uit. Hopelijk is dit een betere game dan de tegenvaller die Sega Superstars Tennis heette... Al is Nintendo Power niet al te positief met hun zesje als reviewscore.

Verder komen vandaag Di-Gata Defenders (E), Ferrari Challenge Trofeo Pirelli (E), Mary King's Riding School (E), My Health Coach: Weight Management (E) en New International Track & Field (E) uit.

Zondag 22 juni
Guitar Hero: On Tour (U)
[size=160]Cheesy Trailer 1[/size]
[size=160]Cheesy Trailer 2[/size]
16 t/m 22 juni Screen8116 t/m 22 juni Screen8216 t/m 22 juni Screen83
Tegenwoordig is het niet meer nodig om met veel pijn en moeite een instrument te leren bespelen. Voor de gemiddelde console is al wel een deeltje van Guitar Hero uit. Door deze reeks van games is het mogelijk om los te gaan op een plastic gitaartje en er geluid uit te krijgen dat bands al Metallica evenaart.
Omdat ongeveer een derde van de gemiddelde schoolklas volledig verslaafd is aan Guitar Hero mag een draagbare versie natuurlijk niet ontbreken. Het probleem is: wat doen we met het gitaartje. Nee, je moet geen minigitaar meenemen; Activision zet je nog veel meer voor schut met de Guitar Grip voor de DS.
Zoals de bovenstaande trailers je laten zien schuif je de Guitar Grip in de onderkant van de DS, waar oorspronkelijk een GBA-game thuishoorde. Maak het bandje goed vast, start het spel en spelen maar! Snaren aanslaan doe je met het Touch Screen, en de knoppen van de GH-gitaar zijn verwerkt op de Guitar Grip. Je mist misschien de vijfde knop, maar dat mag de pret niet drukken.
Guitar Hero: On Tour bevat ook een multiplayer voor diegenen die zich ook graag samen voor schut zetten. Om samen een bandje te vormen in een trein verbind je de DSsen draadloos met elkaar. Nu kun je elkaar ook nog eens pesten door af en toe een hindernis te gebruiken! Zo kun je bijvoorbeeld de DS-schermen omwisselen.
Het idee is misschien belachelijk, en de filmpjes nog belachelijker, maar Guitar Hero: On Tour spreekt me wel aan. Ik kan niet wachten om voor het eerst een Guitar Hero-game te proberen, en dat doe ik graag op de DS, ook al ben ik verplicht het spel te kopen vanwege de Guitar Grip.


Tot zo ver de releases van deze week. Achteraf is dit toch best een aardig weekje, en het hoogtepunt is natuurlijk de release van Guitar Hero: On Tour die met een dag vervroegd is (van maandag naar zondag). Dit zorgt natuurlijk wel voor een afzwakking van de volgende week, maar met releases als Final Fantasy Tactics A2 moeten we daar ook wel doorheen kunnen komen. Voor details over dit spel en andere spellen die binnenkort verschijnen houd je NDSS in de gaten voor het volgende verwachte releases topic!

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum