Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

22 t/m 28 september

Ga naar beneden

22 t/m 28 september Empty 22 t/m 28 september

Bericht  Maikel Steneker zo okt 19, 2008 4:10 pm

Voordat de week die ik wil bespreken alweer voorbij is wil ik jullie nog wat vertellen over de verwachte releases van 22 t/m 28 september. Ik kan jullie nu gaan uitleggen dat ik het erg druk heb, ziek ben geweest en in het ziekenhuis heb gelegen voor wat blijkbaar een teennagelextractie wordt genoemd, maar ik kan beter het volgende vertellen:

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Lees hier alles over uitgestelde games, als ik tenminste de moeite wil doen om ze hier te laten zien.


Maandag 22 september
Tsja, dit was dus gisteren. Toch bespreek ik even de topgames die toen als het goed is zijn uitgekomen.
Dropcast (US)
22 t/m 28 september Screen1122 t/m 28 september Screen12
Dropcast lijkt een simpele puzzelgame te worden die ik toch even wilde vermelden.

Kirby Super Star Ultra (US)
22 t/m 28 september Screen2122 t/m 28 september Screen2222 t/m 28 september Screen2322 t/m 28 september Screen2422 t/m 28 september Screen25
12 jaar geleden verscheen Kirby Super Star (in Europa Kirby's Fun Pack) al op de SNES. Het spel bestond uit 9 minigames die voornamelijk op platformen gericht waren. Ik zal deze minigames verder niet bespreken (fans van de SNES-versie weten alles al, nieuwe spelers zien het misschien als een spoiler). De games keren in ieder geval allemaal terug in deze Ultra-versie.
Verder zijn er 5 nieuwe games toegevoegd die ook nog eens gebruik maken van de mogelijkheden van de DS, waaronder het Touch Screen en de draadloze WiFi-verbinding voor een multiplayer-stand. Het is overigens ook weer mogelijk om het hele spel met z'n tweeën uit te spelen.
Verder zijn, hoe kan het ook anders, de graphics van het spel opgepoetst en zijn er tussenfilmpjes toegevoegd.
Het grootste nadeel van deze Kirby-game schijnt de korte singleplayer-modus te zijn. De Kirby-games waren altijd al kort, maar Nintendo lijkt het in Super Star Ultra wat te hebben overdreven. Toch ga ik deze game zeker spelen, al is het maar om weer eventjes de geniale Kirby-gameplay te ervaren en om de minigames die met meerdere spelers altijd geniaal zullen blijven. Ik denk zelfs dat ik hier meer plezier aan ga beleven dan aan HALs vorige game, Super Smash Bros. Brawl.

SimCity Creator (US)
22 t/m 28 september Screen3122 t/m 28 september Screen32
Na het tegenvallende eerste deel van SimCity voor de DS komt EA met een tweede game die blijkbaar een stuk beter is. Hierin is het eindelijk mogelijk om zelf vanaf de grond een stad op te bouwen (en daar gaat het toch om in SimCity). Verder draait de game om verschillende tijdperken. Je begint in het stenen tijdperk, maar later kun je zelfs spelen in de toekomst, met alle problemen zoals de opwarming van de aarde van dien.
Tenslotte ondersteunt het spel Nintendo WiFi Connection, waardoor het mogelijk wordt online statistieken van steden uit te wisselen en foto's naar anderen te versturen. Het spel lijkt eindelijk eens een goede SimCity-game te worden (want na deel 3 op de PC viel eigenlijk alles lichtjes tegen), en dat is goed nieuws!

Verder staan vandaag de volgende Amerikaanse games in de planning:
  • Brain Quest Grades 3 & 4
  • Brain Quest Grades 5 & 6
  • Di-Gata Defenders
  • My Little Pony Pinkie Pie's Party
  • Nancy Drew: The Hidden Staircase


Dinsdag 23 september
Zo, mijn achterstand is al ingehaald. Laten we meteen eens kijken naar een aantal (wederom Amerikaanse) games die in ieder geval níet interessant zijn:
  • Barbie Fashion Show: Eye for Style
  • Barbie: Eye For Style
  • Hi! HamTaro Ham-Ham Challenge
  • Margot's Word Brain
  • My Japanese Coach
  • My SAT Coach

Dinosaur King (US)
22 t/m 28 september Screen2122 t/m 28 september Screen2222 t/m 28 september Screen2322 t/m 28 september Screen2422 t/m 28 september Screen25
Waarom weet ik niet, maar de beelden van Dinosaur King spreken me aan. Misschien omdat de textures er zo goed uitzien, misschien omdat dit is wat Spectrobes had kunnen zijn... hoe dan ook, ik heb er zin in om het te spelen!
Dinosaur King is in Japan verschenen in de Arcadehallen. Het concept bleek zo goed te werken dat er een anime-serie uit ontstaan is. Deze is inmiddels al in Amerika (en misschien ook wel in Europa) op de buis te zien, dus het is hoog tijd dat de DS-game een Engelstalige release krijgt.
Australië ziet deze Engelstalige release als eerste van de wereld. Dit spel is een RPG die waarschijnlijk goed vergelijkbaar is met Spectrobes en Pokémon. Een belangrijk element is namelijk het verzamelen van de Dinosauriërs, en dit doe je natuurlijk door fossielen op te graven.
Het spel blijkt er in de praktijk (op de DS) goed uit te zien. De textures zijn dik in orde, en de aanvallen zien er ook goed uit. Qua gameplay lijkt dit spel niet al te revolutionair te worden, maar dat maakt in dit geval niet zo heel veel uit. Ik ben zeker benieuwd naar dit spel, en ik hoop dat het niet tegenvalt.

Disgaea DS (US)
22 t/m 28 september Screen4122 t/m 28 september Screen4222 t/m 28 september Screen43
Als je veel haast hebt en een spel met den aam Disgaea DS ziet wil je het nog wel eens zien als een oninteressante game, maar toen ik dit deed waren enkele NDSS-leden hevig verontwaardigd. Aangezien het toch wel mijn taak is om ook de minder bekende games te bespreken heb ik me eens wat meer in dit spel verdiept.
Wat ik vond was een Turn Based Strategy-game à la Final Fantasy Tactics met (zoals wel vaker het geval is) ook RPG-elementen. Het spel verscheen eerder op de PlayStation 2, en later verscheen ook een PSP-port. Blijkbaar is deze DS-versie een port van de PSP-versie. De reviews die ik over dit spel heb gelezen hadden het over een erg diepe TBS-game. Hoewel het spel wel duidelijke instructies geeft en spelers leert hoe het genre in elkaar steekt lijkt dit geen spel voor watjes. Voor de TBS-fans is het spel juist erg interessant vanwege de uitdagende moeilijkheidsgraad en vooral ook de unieke elementen die je niet in andere games zult vinden.
Een van die nieuwe elementen is bijvoorbeeld het feit dat behalve aanvallen of bewegen je units ook kunnen samenwerken. Omdat er een safe zone is waarin je niet aangevallen kunt worden kan dit voor erg interessante situaties zorgen, aangezien het dus ook mogelijk is een unit te gebruiken die later weer in de safe zone kan staan zonder risico te lopen.
Wat ook interessant is is het "puzzelgedeelte" van het spel. Er zijn verschillende kleuren panelen, en bij die panelen horen items. Deze items bepalen voor alle vakjes van dezelfde kleur dat er bijvoorbeeld een betere verdediging komt. Dit kan voor enorme combo's zorgen die het spel enorm kunnen beïnvloeden. Een zeer uniek en interessant element dus weer.
Verder is een lokale multiplayer toegevoegd waarin spelers het tegen elkaar kunnen opnemen of wat items kunnen verruilen. Ondersteuning voor Nintendo WiFi Connection is er niet, maar de vraag is of Nintendo's online service überhaupt wel zo nuttig is voor een TBS-game vanwege de langdradige gameplay.
Ik kan concluderen dat Disgaea toch wel een goede game gaat worden. Toen ik het spel tussen de oninteressante meuk zette heb ik duidelijk niet goed opgelet, want het lijkt erop dat deze TBS dankzij de unieke gameplay-elementen ontzettend vet gaat worden. De graphics verraden dat het spel niet voor de DS is gemaakt... maar dat maakt dan ook niet meer uit!

Lego Batman (US)
Jazeker, er komt weer een nieuwe Lego-game uit! Het zal je misschien verbazen, maar behalve je neefje van acht zijn er ook heel veel anderen die naar deze nieuwe game uitkijken. Lego-games als Lego Star Wars bleken namelijk verrassend goed te zijn, en Lego Batman lijkt niet veel anders te worden.
De vraag is of de DS-versie ook de moeite waard wordt. De console-versies van de games met dezelfde naam als de dozen met blokjes bleken namelijk goed te zijn, maar op de DS wisselden de games sterk in kwaliteit. Lego Batman zal in ieder geval een game zijn die de moeite waard is om te proberen.

Pipe Mania (US)
22 t/m 28 september Screen5122 t/m 28 september Screen5222 t/m 28 september Screen53
Pipe Mania is één van de betere games van Empire Interactive, de makers van onder andere Jackass en Big Mutha Truckers voor de DS. Het derde deel uit de Crazy Taxi-reeks kan hun biografie maar gedeeltelijk opfleuren.
Gelukkig is er Pipe Mania. Dit spel verscheen origineel voor de Amiga, en werd later naar allerlei platforms geport. In het spel kon je een pijpleiding aanleggen waardoor na een tijd water begon te stromen. Vanaf dat moment werd het spel een race tegen de klok!
Ik heb het originele spel nooit gespeeld, maar ik kan me wel herinneren dat de minigame uit Mickey's Racing Adventure die hier verdacht veel op leek mijn favoriete deel van het spel was. Ik zal hier dus, ondanks de geschiedenis van de maker, naar uitkijken.

Rhapsody: A Musical Adventure (US)
22 t/m 28 september Screen6122 t/m 28 september Screen6222 t/m 28 september Screen63
Heb ik weer. Het ene spel heb ik onderschat, en een ander spel overschat ik juist enorm. Rhapsody leek me een geweldige game. Het is blijkbaar een cult classic die ooit voor de eerste PlayStation is verschenen. Ik zelf was toen nog een klein jongetje dat net met zijn Nintendo 64 had ontdekt hoe hij zijn Pokémon in 3D op de TV kon toveren, en ik heb deze RPG dus gemist.
Rhapsody was blijkbaar niet zomaar een RPG. Het spel had een unieke stijl, en juist dat maakte het spel leuk. Maar volgens de Gamespot review is het spel wel erg makkelijk en simpel, waardoor het dan weer een stuk minder leuk wordt. Verder krijg ik het idee dat dit spel is afgeraffeld, aangezien de cutscenes Japanstalig zijn (en dat terwijl ze wel belangrijk zijn) en de credits juist verwijzen naar de Engelse vertaling. Als ik dat zo lees krijg ik een vrij slechte indruk van het spel.
Toch ga ik het proberen, want ik heb ook genoten van andere slechte games die wel enorm veel stijl hadden. Ik ben benieuwd wat ik ervan ga vinden.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

22 t/m 28 september Empty Re: 22 t/m 28 september

Bericht  Maikel Steneker zo okt 19, 2008 4:10 pm

Shaun the Sheep (US)
[size=160]Video[/size]
22 t/m 28 september Screen7122 t/m 28 september Screen7222 t/m 28 september Screen73
Volgens mijn broertje en zusje, die nog steeds elke zaterdagmorgen vroeg opstaan om naar zenders als [s]Fox Kids[/s] Jetix en Nicklodeon te kijken heet Shaun in het Nederlands Sjon. En ik weet werkelijk niet wat ik mis, want het is een geweldig programma. Voor de leeftijdsgenoten van mijn broertje en zusje laat ik deze screenshots even zien.

Time Hollow (US)
[size=160]Video[/size]
22 t/m 28 september Screen6122 t/m 28 september Screen6222 t/m 28 september Screen63
Een dag van te voren kondigt de vader van Ethan aan dat hij iets belangrijks te vertellen heeft op zijn zeventiende verjaardag. De jongen gaat nietsvermoedend slapen, en krijgt een nachtmerrie waarin hij een kind van 5 jaar is. Hij is omringt door vuur, en ziet zijn ouders verdwijnen. Badend in het zweet ontwaakt Ethan, om vervolgens te ontdekken dat zijn nachtmerrie werkelijkheid is geworden; 12 jaar geleden zijn zijn ouders op mysterieuze wijze verdwenen.
Het verhaal hierboven is de basis voor Time Hollow, een gloednieuw spel voor de DS. Een bekende Japanse schrijver heeft zich bemoeit met het verhaal, dus daar hoeft niets mis mee te zijn. Je wilt ongetwijfelt weten hoe het verder gaat. Nou, Ethan vindt de Hollow Pen, een pen waarmee hij het verleden kan beïnvloeden. Hiermee moet hij ontdekken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. Dit gebeurt volgens de eerste spelers op een Hotel Dusk-achtige wijze.
Het spel stond voor Amerika oorspronkelijk in de planning voor april en sindsdien is het meerdere malen uitgesteld. Hopelijk kunnen we het spel nu eindelijk spelen, want ik kan er echt niet op wachten! De reviewers vinden dit spel trouwens een 7 waard.

Donderdag 25 september
Zoals elke donderdag worden we weer overspoelt met Japanse games:
  • Chokkan! Asonde Relaxuma
  • Gabu*Gabu Planet
  • Guitar Hero: On Tour
  • Knights in the Nightmare
  • Kumatanchi
  • Princess Maker 4 Special Edition
  • Sakai Burai Kaiji: Death or Survival
  • Simple DS Series Vol. 44: The Gal Mahjong
  • U-Can Pen Ji Training DS
  • Umiuru to Sudoku Shiyo!
  • World Destruction: Michibi Kareshi Ishi


Drawn to Life: Spongebob Squarepants Edition (AU)
Klik op TOON voor de screenshots:
Een dik jaar geleden (de eerste keer verwachte DS releases als ik me niet vergis) zaten veel gamers te wachten op Drawn to Life. Dit zou een platformer worden waarbij je je eigen poppetje kon tekenen. Nu bleek het platformgedeelte behoorlijk tegen te vallen (zoek een gemiddelde flashgame op en je vindt betere uitdagingen), maar de tekengedeeltes waren geweldig! De "engine" achter het spel liet de poppetjes ook vrij goed en realistisch bewegen, dus het spel was dankzij de revolutionaire elementen vrij vermakelijk.
Dit jaar komt Altron (niet de maker van het vorige deel trouwens) met een nieuwe game, waarin alles draait om Spongebob Squarepants en zijn avonturen. Helaas is de revolutionaire functie van Drawn to Life nu niet meer revolutionair, dus ben ik bang dat er alleen nog een matige platformer overblijft. Toch ga ik deze weer proberen, al is het maar om opnieuw een poppetje te kunnen tekenen. Wacht... die functie zouden ze er toch niet uit hebben gesloopt voor Spongebob hè?...

Lock's Quest AU)
22 t/m 28 september Screen1122 t/m 28 september Screen1222 t/m 28 september Screen13
Deze game wordt gemaakt door 5th Cell, bekend van de DS-titel Drawn to Life die een jaar geleden verscheen. Deze game was een originele mix tussen een poppetje tot in de kleinste details kunnen ontwerpen en platform-gedeelte. Vooral dat laatste viel helaas tegen, maar het spel was in ieder geval weer een keer iets nieuws.
Terwijl de bovenstaande game verder wordt uitgemolken (zie de Spongebob-versie die later dit jaar verschijnt) heeft 5th Cell zich beziggehouden met een compleet andere, wellicht iets minder originele, mix: RPG en RTS. Nadat de vele opties zijn ingesteld begint het spel met het uitkiezen van poppetjes. Deze zijn te koop voor een bepaald bedrag. Vervolgens begint het bouwen van een fort. Hiervoor zijn honderden (zelfs meer dan 1000) objecten beschikbaar. Let wel op, want geld is niet onbeperkt beschikbaar! Als dit allemaal achter de rug is begint het RTS-gedeelte.
Het spel bestaat uit een singleplayermodus en een lokale multiplayermodus. Vooral de multiplayermodus lijkt erg interessant te worden, dus wellicht kun je deze game op je verlanglijstje zetten.

Viva Pinata: Pocket Paradise (AU)
[size=160]Video[/size]
22 t/m 28 september Screen4122 t/m 28 september Screen4222 t/m 28 september Screen43
Hoewel Rare, een bedrijf dat ooit second party voor Nintendo was, heel goed was in het maken van volwassen games (denk bijvoorbeeld aan Goldeneye 007 en Perfect Dark voor de N64) bestond het grootste deel van Rare's portfolio uit kleurrijke games (zoals de Donkey Kong Country-serie en Banjo Kazooie en Banjo Tooie). Misschien is dat ook wel de reden dat Rare's producten voor Microsofts Xbox en Xbox 360 meteen een stuk minder populair waren dan bijvoorbeeld Rare's laatste games op de N64 en GameCube.
Een voorbeeld van zo'n game is Viva Piñata voor de Xbox 360. Het spel werd goed beoordeeld, maar de verkoopcijfers waren matig. Ook opvolgers werden slecht verkocht, en dat terwijl Rare's games op de GBA en DS nog steeds goed verkochten! Een logische zet is Viva Piñata naar de DS brengen, en THQ heeft besloten de game (die al een hele tijd af is) nu uit te brengen.
Pocket Paradise gaat niet veel verschillen van Viva Piñata op de Xbox 360, maar dat is alleen maar zeer indrukwekkend. Alle features van het originele spel zijn namelijk behouden! Net als de voorgangers wordt deze game een sandbox-game waarin het de bedoeling is een leefomgeving te creeëren voor de Piñata's. Het spel is exclusief voor de DS gemaakt, dus er wordt wel gebruik gemaakt van unieke features van de DS. De belangrijkste is gebruik van het Touch Screen. Door middel van knoppen op het scherm en het aantikken van de omgeving moet het besturen van het spel stukken makkelijker gaan. Ook wordt gebruik gemaakt van de twee schermen van de DS, voornamelijk door extra informatie op het bovenste scherm te tonen.
Opvallend is dat het spel vol filmpjes zit. Regelmatig zal het spel onderbroken worden door filmpjes die uit de 360-versie of de animatieserie komen (of gewoon los zijn gemaakt voor de DS). Volgens GameSpot heeft dit ervoor gezorgd dat het spel op de grootste cartridge staat die Nintendo momenteel produceert. Dit zou betekenen dat het spel maar liefst 256 MB (2048 Mb) groot wordt.
De DS lijkt het perfecte platform voor Viva Piñata, en de game wás al goed op de 360. Ik zie geen reden waarom dit spel geen grote topper wordt die iedereen met een DS gespeeld moet hebben!

Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood (AU)
22 t/m 28 september Screen8122 t/m 28 september Screen8222 t/m 28 september Screen8322 t/m 28 september Screen8422 t/m 28 september Screen85
Toen ik in 2001 eindelijk de nieuwe Gameboy Advance had kon ik er in het begin alleen mijn oude Color-spelletjes op spelen. Het duurde niet lang voordat mijn moeder mij de keuze gaf tussen naar de kermis gaan of Sonic Advance krijgen. De keuze was snel gemaakt, en nadat ik het spel had uitgespeeld wilde ik ook de remake van Sonic Adventure 2 voor de GameCube. En de nieuwe Sonic Heroes. En Shadow the Hedgehog. En Sonic the Hedgehog was voor mij bijna een reden om een Xbox 360 te kopen. Natuurlijk staan ook Sonic and the Secret Rings en Sonic Rush in mijn collectie van originele games. Wat Sega ook doet, ik blijf fan van Sonic. De games kunnen ronduit bagger zijn, ik geniet er nog steeds van. En het zit er dik in dat ik van Sonic Chronicles, gemaakt door de RPG-god Bioware, ook ga genieten.
Nu jullie weten hoe neutraal dit stukje gaat worden kan ik jullie wat meer vertellen over de game. Sonic Chronicles (zo noem ik de game, want de subtitel The Dark Brotherhood is me te lang) is Sonics eerste RPG. Het spel verschijnt exclusief voor de DS, en wordt gemaakt door Bioware, bekend van onder andere het vrij recentelijke Mass Effect. Het verhaal kan ik overslaan (de Chaos Emeralds zijn gestolen), maar het verhaal in de Sonic-games is nooit al te sterk geweest. Het spel is een vrij standaard RPG, waarin je de wereld moet verkennen en af en toe het moet opnemen tegen één van de tegenstanders. Het spel wordt niet alleen in de vechtgedeeltes maar ook in de adventure-gedeeltes volledig bestuurd met het touch screen. In dit gedeelte wordt een Sonic Heroes-achtig principe gebruikt, waarbij bijvoorbeeld Sonic zijn snelheid kan gebruiken, Tails zijn staarten gebruikt om als een helicopter te vliegen en Knuckles zijn klauwen gebruikt om te kunnen klimmen. Op elk moment is het mogelijk om te wisselen van poppetje en bepaalde obstakels te overkomen.
Waarom zou je eigenlijk de wereld verkennen? Nou, voornamelijk voor de items en Chaos-eieren. Degenen die één van de Sonic-games op de GBA hebben gespeeld of één van de Adventure-games op de GameCube, DreamCast of PC hebben gespeeld weten wat deze blauwe wezentjes zijn. Ook in Chronicles zijn ze dus terug, en ze zijn zelfs uit te wisselen via de draadloze verbinding van de DS.
Het vechtgedeelte lijkt een standaard RPG-opzetting te zijn, op het vechten zelf na. Als ik het goed begrijp is dit een soort Elite Beat Agents-kloon. Het is de bedoeling op het juiste moment op cirkels te tikken om aan te vallen. Een beetje goedkoop misschien, maar ik kan me voorstellen dat het toch best vermakelijk is.
Conclusie? Sonic Chronicles ziet er goed uit, wordt gemaakt door een RPG-veteraan en heeft wat leuke dingetje om het spel uniek te houden. Ik ben nooit een groot RPG-fan geweest, maar voor Sonic maak ik vanzelfsprekend een uitzondering!

Verder kunnen we vandaag Hell's Kitchen (AU), Runaway: The Dream of the Turtle (AU) en SimCity Creator (AU) verwachten.

Vrijdag 26 september
Vandaag is er weinig interessants uitgekomen als het goed is. Ik heb het over games als:
  • Family Trainer (EU)
  • Skyscraper (EU)
  • Pipe Mania (EU)
  • G1 Jockey Wii 2008 (EU)
  • Clever Kids: Farmyard Fun (EU)
  • Clever Kids: Pirates (EU)



Tot zo ver de releases van deze week. Dit topic is compleet gefaald, en veel te laat afgemaakt. Het volgende topic, over de releases van 29 september t/m 5 oktober, moet wat eerder komen, het liefst nog vandaag. Hierin zal ik het onder andere hebben over Zubo en Phoenix Wright: Ace Attorney Trials and Tribulations (dat laatste spel komt nu eindelijk naar Europa). Tot... uhm... vandaag?

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum