Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

14 t/m 20 april

Ga naar beneden

14 t/m 20 april Empty 14 t/m 20 april

Bericht  Maikel Steneker za apr 26, 2008 11:58 am

Hier ben ik alweer met het volgende verwachte releases topic. Hierin zal ik de verwachte DS releases van 14 t/m 20 april bespreken. Veel nieuwe games hoeven we misschien niet te verwachten, maar dat betekent niet dat de volgende week (of dit topic) geen betekenis heeft voor de DS...

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Alle spellen van deze week zijn uitgekomen op de geplande datum.


Maandag 14 april
Major League Baseball 2K8 Fantasy All Stars (U)
14 t/m 20 april Screen1114 t/m 20 april Screen1214 t/m 20 april Screen1314 t/m 20 april Screen1414 t/m 20 april Screen15
Zoals je misschien al uit de titel kon halen is het eerste spel van deze week een honkbal-game. De vorige pogingen op de DS waren vrij armzalig, maar misschien is dit spel te moeite waard.
Het grafische stijltje spreekt mij wel aan, en het idee van een niet te volwassen game met Touch Screen besturing klinkt niet al te slecht. De honkbal-fan moet deze dus in de gaten houden.

Iets minder interessant is AMF Bowling Pinbusters! (U).

Dinsdag 15 april
Teenage Zombies: Invasion of the Alien Brain Thingys! (E)
[size=160]Video[/size]
14 t/m 20 april Screen8114 t/m 20 april Screen8214 t/m 20 april Screen8314 t/m 20 april Screen84
Dit spel wordt een sidescrolling platformer, waarin ook minigames en puzzels in verwerkt zijn. Verder is er niet veel informatie beschikbaar, maar de enige beoordeling van het spel is een verpletterende 85%, dus we kunnen wat van dit spel verwachten! Ik kijk er zelf zeker naar uit, want het lijkt me een geniaal grappig spel. Een soort Barnyard Blast... maar beter!

Rondo of Swords (U)
14 t/m 20 april Screen2114 t/m 20 april Screen2214 t/m 20 april Screen23
Dit spel lijkt misschien op een GBA-game, maar je zult toch echt een DS nodig hebben om deze RPG-TBS-combinatie te spelen. Een echt goede reden is daar niet voor, want het extra scherm van de DS zal nauwelijks gebruikt worden.
Het spel lijkt misschien traditioneel en vergelijkbaar met games als Fire Emblem en Advance Wars, maar schijn bedriegt. Het vechtsysteem is alles behalve gebruikelijk; het is de bedoeling om ook zelfs iets te doen tijdens de filmpjes waarin de gevechten worden weergeven. Dit heeft mogelijk wel iets weg van de manier waarop de SNES-klassieker Super Mario RPG en de opvolgers in de Mario & Luigi-serie dat deden.
Over het algemeen lijkt dit spel de moeite waard. Binnenkort kunnen we dat zelf bepalen.

Donderdag 17 april
Ook deze week komen DS-games op donderdag alleen in Japan uit. Ik heb het over:
  • Boura wa Kaseki Holder
  • Maji de Manabu: LEC de Ukaru - DS Hishou Boki 3-Kyuu
  • Puzzle Mate: Crossword Mate
  • Puzzle Mate: Nanpure Mate
  • Puzzle Mate: Oekaki Mate
  • SBI Group Kanshuu: Hajime You! Shisan Unyou DS
  • Shokera Renai Otona no Tame no Metabo Dassutsu Training


Voor degenen die ook nog wel eens een origineel spel voor de DS willen kopen heeft Capcom tenslotte nog een leuke verrassing:
Gyakuten Saiban: Yomigaeru Gyakuten (New Best Price! 2000) (J) (in het Westen bekend als Phoenix Wright: Ace Attorney)
[size=160]Video[/size]
14 t/m 20 april Screen3114 t/m 20 april Screen3214 t/m 20 april Screen33
Eindelijk krijg ik de kans om dit geweldige spel te behandelen. Tijd om het eens te hebben over Phoenix Wright: Ace Attorney.
De Ace Attorney-serie begon in Japan op Nintendo's vorige handheld, de Gameboy Advance. Japanners kregen de kans Phoenix Wright te helpen in het verdedigen van zijn cliënten in één van de vroege GBA-games. Jazeker, vroeg, want het spel verscheen al in 2001. Later verscheen ook een PC-versie van het spel, waarin dezelfde 4 zaken speelbaar waren.
In 2004 werd door Capcom aangekondigd dat het spel opnieuw zou worden uitgebracht op de DS. Japanners konden het spel voor de helft van de prijs van een normaal DS-spel kopen, en dat terwijl er naast Touch Screen-mogelijkheden, betere graphics, beter geluid en niet te vergeten ondersteuning voor de ingebouwde microfoon ook nog eens een vijfde zaak was toegevoegd, die gebruik maakte van de exclusieve DS-features!
Je merkt misschien wel dat ik niet al te veel loslaat over de inhoud van het spel. Dat doe ik omdat het erg gevoelig is voor spoilers. En ondanks het feit dat het spel al wat ouder is hebben nog steeds lang niet alle gamers het spel geprobeerd. Voor hen is dit een nieuwe kans; de Japanse versie van het spel (inclusief de Engelse vertaling) wordt opnieuw uitgebracht, deze keer voor een nog lagere prijs! Voor slechts 2000 yen, omgerekend zo'n 12,50 (!) euro gaat het spel over de toonbank! Met andere woorden: een perfecte kans om dit geniale spel eindelijk eens in huis te halen! Van harte aanbevolen!

Gyakuten Saiban 2 (New Best Price! 2000) (J) (in het Westen bekend als Phoenix Wright: Ace Attorney: Justice For All)
[size=160]Video[/size]
14 t/m 20 april Screen4114 t/m 20 april Screen4214 t/m 20 april Screen43
Tegelijktijd met het eerste deel wordt ook het tweede deel voor de schappelijke prijs van 2000 yen verkocht. Maar is het tweede deel wel net zo goed als het eerste deel?
Nee. Het tweede deel heeft geen extra zaak gekregen, dus je speelt eigenlijk de GBA-game. Daartegenover staat wel dat in het tweede deel een volledig nieuw spelelement wordt toegevoegd: Psychelocks. Deze stellen Phoenix Wright in staat via een met energie overladen 9-vormig sierraad de diepste geheimen van mensen te ontdekken. Verder introduceert dit spel een nieuwe tegenstander die allesbehalve medelijden toont en keren personages als Maya Fey en detective Gumshoe weer terug.
Ook het tweede deel in de serie is een topper geworden. De originaliteit en genialiteit van het eerste deel bereikt het spel misschien niet helemaal, maar het is weer goed voor uren speelplezier. Tel daarbij op dat de triologie zonder dit deel niet compleet is en ook dit spel is van harte aangeraden!

Opmerking: in verband met hoge verzendkosten raad ik het niet aan de games nu al te importeren als je ook interesse hebt in het derde deel in de serie. Ook deze zal namelijk goedkoper worden, en wel op 24 april.

Vrijdag 18 april
Neves (A)
14 t/m 20 april Screen7114 t/m 20 april Screen7214 t/m 20 april Screen7314 t/m 20 april Screen7414 t/m 20 april Screen75
In Neves is het de bedoeling een stel houten blokken zo te rangschikken dat ze een figuur vormen. Dit kan heel simpel zijn, maar de moeilijkheidsgraad in dit spel stijgt tot een verrassend hoog niveau!

8Ball Allstars (E)
14 t/m 20 april Screen5114 t/m 20 april Screen5214 t/m 20 april Screen53
Als je wel interesse hebt in een potje biljarten op de DS is dit een spel om in de gaten te houden. De beelden zien er niet slecht uit, maar dat zegt natuurlijk niet alles over het spel. Aan de andere kant: wat kan er nou helemaal misgaan?

Mystery Detective 2 (E)
[size=160]Video[/size]
Misschien herinner je je Touch Detective nog. Het spel werd zeer middelmatig beoordeeld, maar sommige gamers (waaronder ik) vonden de stijl zo goed dat ze het hele spel doorspeelden, ondanks de soms bijna onoplosbare "puzzels".
Nu verschijnt deeltje 2 1/2 al weer. Anderhalf deel later is er hopelijk flink wat verbeterd, zodat deze schattige game met toppers als de Ace Attorney-serie kan concurreren.
Nog even wat informatie over het spel zelf: je speelt de jonge detective Mackenzie. Je eerste zaak gaat over een "red pasta thief" (een rode pasta-dief). En dat is alleen nog maar de eerste van de vijf zaken! Probeer dit spel zeker even uit, en misschien ben jij wel één van de fans die een mysterie over een spaghetti-dief oplost!
De Amerikaanse versie van dit spel heet overigens Touch Detective 2 1/2.

The World Ends With You (E)
14 t/m 20 april Screen6114 t/m 20 april Screen6214 t/m 20 april Screen63
Toen ik de beelden van dit spel zag wist ik niet goed wat ik moest denken. Het stijltje lijkt dik in orde, en doet denken aan de cultgames Killer 7 en No More Heroes op de Wii.
Maar nee, dit originele spel wordt ontwikkeld door Square Enix, om precies te zijn de makers van Kingdom Hearts. Ik heb deze games nooit kunnen spelen, maar volgens veel gamers zijn ze geweldig. Met een gemiddelde reviewers-score van 89% lijkt dit spel dus zeker de moeite waard te worden.
Maar wat is het eigenlijk voor spel? Nou, een Action RPG. De manier waarop het verhaal verteld wordt doet vooral denken aan Tony Hawk's American Sk8land, en alles ziet er goed uitgewerkt uit.
Het spel wordt uniek als je het verhaal in het achterhoofd houdt: de hoofdpersoon wordt ineens naar een andere dimensie verplaatst waar hij zeven dagen zal moeten overleven. Vanuit hier kan hij de echte wereld beďnvloeden door ideeën in de hoofden van belangrijke personen te planten. Ook apart zijn de gevechten, of vooral de manier waarop je in een gevecht komt. In plaats van de willekeurige ontmoetingen met vijanden, zoals we die al van ontelbaar veel RPG's kennen, kun je op elk moment kiezen voor een gevecht. Alleen wanneer jij dat wilt.
De gelukkige reviewers die de Engelstalige versie van dit spel al hebben gespeeld zijn razend enthousiast, en met een beetje geluk worden wij dat na het spelen van dit spel ook.

Verder komen vandaag Betty Boop's Double Shift (E), Dr. Reiner Knizia's Brainbenders (E), Pirates: Duels on the High Seas (E), The Waterhorse Legend of the Deep (E), World Cup of Pool (E) en Zero G (E) uit.

Zondag 20 april
Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness en Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Time
14 t/m 20 april Screen7114 t/m 20 april Screen7214 t/m 20 april Screen7314 t/m 20 april Screen7414 t/m 20 april Screen75
Ik werd persoonlijk aardig verrast toen Nintendo Pokémon Mystery Dungeon Red en Blue Rescue Team aankondigde. De twee versies waren niet meer zo speciaal, maar dat ze op twee verschillende platformen (DS en GBA) uitkwamen was nieuw! Verder konden de twee linken, en werd afgeweken van de standaard Pokémon-formule.
Pokémon Mystery Dungeon bleek een aardige RPG voor de fans, maar de DS-versie bleek helaas bijna een port van de GBA-versie.
Dat is in ieder geval geen excuus om het tweede deel zo gebrekkig te maken, want beide versies komen deze keer op de DS uit. Één van de voordelen die dit met zich meebrengt is dat de games verbinding met het internet kunnen maken dankzij Nintendo WiFi Connection. Over het internet is vervolgens in coop een level door te spelen. Dit zal zeker een grote verbetering zijn.
Qua graphics lijkt er niet veel verbeterd te zijn, maar met een beetje geluk wordt er in ieder geval wat beter gebruik gemaakt van beide schermen en Touch Screen-functionaliteit. Wat in ieder geval nieuw is zijn eieren die in het spel voorkomen.
Dan over het verhaal. Ook in deze nieuwe games ben je van de één op de andere dag ineens in een Pokémon veranderd. Samen met een partner ga je andere Pokémon helpen.
Dat deze spellen Pokémon Diamond en Pearl overtreffen lijkt wel erg onwaarschijnlijk, maar dit zal in ieder geval een origineel uitstapje zijn.


Tot zover de games die voor deze week in de planning staan. Achteraf blijkt er behoorlijk wat te zijn om naar uit te kijken, in tegenstelling tot de verwachtingen. Laten we hopen dat voor volgende week hetzelfde geldt, want er lijkt op dit moment heel weinig interessants aan te komen. We kunnen in ieder geval uitkijken naar een goedkopere editie van Gyakuten Saiban 3 (Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations). Verder zal voor dezelfde prijs het in Japan inmiddels al een jaar oude Gyakuten Saiban 4 verkocht worden, maar dit zal alleen interessant zijn als er een Engelse vertaling wordt toegevoegd. Hoe dan ook, tot volgende week!

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum