Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

29 september t/m 5 oktober

Ga naar beneden

29 september t/m 5 oktober Empty 29 september t/m 5 oktober

Bericht  Maikel Steneker zo okt 19, 2008 4:11 pm

Zo, daar ben ik weer. Laat ik het maar meteen toegeven: het vorige topic was een ramp. Hoewel ik het nog steeds druk heb, ben ik van plan deze keer wel alles in één keer op tijd af te maken. Helemaal op schema loop ik niet (origineel was het plan om de maandag in de week van te voren een nieuw topic te posten), maar het komt al redelijk in de buurt. Voorlopig is het schema: er komt een nieuw topic voor het begin van de week. Als het zo uitkomt. Misschien.

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Lees hier alles over uitgestelde games.


Maandag 29 september
Vandaag kunnen we aan de slag met Animal Paradise (US).

Dinsdag 30 september
Vandaag kunnen we om te beginnen Margot's Word Brain (US) en Pop Cutie! Street Fashion Simulation (US) verwachten. Daarnaast heeft deze dinsdag gelukkig nog meer te bieden.

Princess Debut (US)
[size=160]Video[/size]
29 september t/m 5 oktober Screen1129 september t/m 5 oktober Screen1229 september t/m 5 oktober Screen13
Vrijwel iedereen die Elite Beat Agents gespeeld heeft is het er over eens dat dit één van de meest unieke en goede games is die de afgelopen jaren zijn uitgekomen, in ieder geval op de DS. iNiS, de maker van het spel, is inmiddels al bezig met nieuwe projecten (zoals een soort Singstar-kloon voor de 360 met de naam Lips), maar andere ontwikkelaars zijn niet te beroerd om de succesformule van EBA te kopiëren.
In het verleden was ik nog vrij positief over dit soort kloons (zoals de laatste Looney Tunes-game. Maar uiteindelijk komt het er altijd op neer dat het spel de unieke stijl mist, saaie muziek heeft en bovendien de besturing kapot weet te maken.
Princess Debut maakt dezelfde fout als Looney Tunes: Cartoon Conductor. Het is niet de bedoeling om de stylus van het scherm op te tillen, maar je blijft op het ritme van de muziek meebewegen. Dit om de illusie te geven dat je aan het dansen bent. In de praktijk blijkt dit absoluut onmogelijk, aangezien de muziek nog wel eens van ritme wil veranderen en af en toe stilvalt , om maar te zwijgen over het feit dat het spel totaal onvergeeflijk is.
Dus wat moeten we denken van Princess Debut? Als het goed is wordt het één van de betere Elite Beat Agents kloons. Als je je echt niet langer kunt vermaken met Elite Beat Agents of één van de twee Japanse delen is dit spel wellicht een redelijk alternatief, maar zeker met het girly gedoe er omheen zullen veel mensen dit spel niet vermakelijk vinden.

Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood (US)
29 september t/m 5 oktober Screen8129 september t/m 5 oktober Screen8229 september t/m 5 oktober Screen8329 september t/m 5 oktober Screen8429 september t/m 5 oktober Screen85
Toen ik in 2001 eindelijk de nieuwe Gameboy Advance had kon ik er in het begin alleen mijn oude Color-spelletjes op spelen. Het duurde niet lang voordat mijn moeder mij de keuze gaf tussen naar de kermis gaan of Sonic Advance krijgen. De keuze was snel gemaakt, en nadat ik het spel had uitgespeeld wilde ik ook de remake van Sonic Adventure 2 voor de GameCube. En de nieuwe Sonic Heroes. En Shadow the Hedgehog. En Sonic the Hedgehog was voor mij bijna een reden om een Xbox 360 te kopen. Natuurlijk staan ook Sonic and the Secret Rings en Sonic Rush in mijn collectie van originele games. Wat Sega ook doet, ik blijf fan van Sonic. De games kunnen ronduit bagger zijn, ik geniet er nog steeds van. En het zit er dik in dat ik van Sonic Chronicles, gemaakt door de RPG-god Bioware, ook ga genieten.
Nu jullie weten hoe neutraal dit stukje gaat worden kan ik jullie wat meer vertellen over de game. Sonic Chronicles (zo noem ik de game, want de subtitel The Dark Brotherhood is me te lang) is Sonics eerste RPG. Het spel verschijnt exclusief voor de DS, en wordt gemaakt door Bioware, bekend van onder andere het vrij recentelijke Mass Effect. Het verhaal kan ik overslaan (de Chaos Emeralds zijn gestolen), maar het verhaal in de Sonic-games is nooit al te sterk geweest. Het spel is een vrij standaard RPG, waarin je de wereld moet verkennen en af en toe het moet opnemen tegen één van de tegenstanders. Het spel wordt niet alleen in de vechtgedeeltes maar ook in de adventure-gedeeltes volledig bestuurd met het touch screen. In dit gedeelte wordt een Sonic Heroes-achtig principe gebruikt, waarbij bijvoorbeeld Sonic zijn snelheid kan gebruiken, Tails zijn staarten gebruikt om als een helicopter te vliegen en Knuckles zijn klauwen gebruikt om te kunnen klimmen. Op elk moment is het mogelijk om te wisselen van poppetje en bepaalde obstakels te overkomen.
Waarom zou je eigenlijk de wereld verkennen? Nou, voornamelijk voor de items en Chaos-eieren. Degenen die één van de Sonic-games op de GBA hebben gespeeld of één van de Adventure-games op de GameCube, DreamCast of PC hebben gespeeld weten wat deze blauwe wezentjes zijn. Ook in Chronicles zijn ze dus terug, en ze zijn zelfs uit te wisselen via de draadloze verbinding van de DS.
Het vechtgedeelte lijkt een standaard RPG-opzetting te zijn, op het vechten zelf na. Als ik het goed begrijp is dit een soort Elite Beat Agents-kloon. Het is de bedoeling op het juiste moment op cirkels te tikken om aan te vallen. Een beetje goedkoop misschien, maar ik kan me voorstellen dat het toch best vermakelijk is.
Conclusie? Sonic Chronicles ziet er goed uit, wordt gemaakt door een RPG-veteraan en heeft wat leuke dingetje om het spel uniek te houden. Ik ben nooit een groot RPG-fan geweest, maar voor Sonic maak ik vanzelfsprekend een uitzondering!

Unsolved Crimes (US)
29 september t/m 5 oktober Screen4129 september t/m 5 oktober Screen4229 september t/m 5 oktober Screen43
Deze nieuwe game van Empire Interactive wordt een nieuwe adventure voor de DS. Deze lijkt niet snel te zijn afgeraffeld, en nog best leuk te zijn! Elke omgeving in het spel is 3D, waardoor de graphics ook te pruimen moeten zijn. Een leuk verhaal erbij en dit wordt een onweerstaanbare titel voor de adventure-fans onder ons.

Donderdag 2 oktober
Naast waarschijnlijk een bevestiging of ontkenning van de geruchten over een nieuwe DS kunnen we ook wat nieuwe DS-titels verwachten:

Unknown Soldier: Mokuba no Houkou (JP)
29 september t/m 5 oktober Screen2129 september t/m 5 oktober Screen2229 september t/m 5 oktober Screen2329 september t/m 5 oktober Screen2429 september t/m 5 oktober Screen25
Naast een obscure titel in de Simple DS Series en Brothers in Arms DS (een spel dat helaas nogal wat bugs kende) is er op de DS eigenlijk geen enkele Third Person Shooter verschenen. Het First Person Shooter-aanbod is al vrij laag, maar dat is nog redelijk vertegenwoordigd door Dementium: The Ward, Metroid Prime Hunters en het aankomende Moon en C.O.R.E.
Unknown Soldier is dus een nieuwe Third Person Shooter die er helemaal niet slecht uitziet! Meer dan dat kan ik ook eigenlijk niet vertellen, want er is alleen informatie beschikbaar in het Japans. Uit de weinige Engelstalige artikelen blijkt in ieder geval dat ik niet de enige ben die de vergelijking met Brothers in Arms heeft gemaakt. Dit is voorlopig alles wat we weten, maar genoeg reden om het spel te proberen.

FIFA Soccer 09 (AU)
29 september t/m 5 oktober Screen3129 september t/m 5 oktober Screen3229 september t/m 5 oktober Screen33
Vorig jaar deed ik nog een poging om FIFA Soccer 08 te bespreken, maar ik heb zo weinig met de FIFA-reeks dat het eigenlijk helemaal geen zin heeft. Dit jaar wordt de serie opnieuw verder uitgemolken met een nieuw deel, met deze keer nieuwe gameplaymogelijkheden en betere graphics. Vooruit, ik moet toegeven dat de graphics niet slecht zijn, maar over de gameplay heb ik mijn twijfels.

Zubo (AU)
29 september t/m 5 oktober Screen4129 september t/m 5 oktober Screen4229 september t/m 5 oktober Screen43
In deze nieuwe game van EA speel je misschien een mens, maar verder lijkt het spel alleen maar te bestaan uit de zogenaamde Zubo's. Deze Zubo's vormen de basis voor een soort Actie RPG.
Deze bestaat uit voor de DS behoorlijk mooie omgevingen waarin je rondloopt met de stylus. De camera werkt hier blijkbaar erg goed mee mee, en het geluid is volgens de makers een belangrijk aandachtspunt geweest.
In de turn based gevechten is het de bedoeling op het ritme van de muziek mee te tikken op het Touch Screen, maar hoe dat precies in z'n werk gaat is nog niet duidelijk.
Zubo lijkt een best leuk spelletje te worden waar in ieder geval voldoende aandacht aan is besteed.

Verder komt vandaag Nakamura Sumiko Tettei Shidou: Shin Toeic Test 1-hi-1-fun DS Lesson (JP) in de winkels te liggen.

Vrijdag 3 oktober
Prey the Stars (EU)
29 september t/m 5 oktober Screen5129 september t/m 5 oktober Screen5229 september t/m 5 oktober Screen53
Dit spel wordt een Katamari Damacy-achtig spel voor de DS waarin je zoveel mogelijk moet eten in zowel een single- als multiplayermodus die zelfs online werkt en lokaal gedownload kan worden door andere spelers via DS Download Play.
Naarmate je meer eet wordt je groter en krijg je de mogelijkheid ook nieuwe dingen te eten. De bedoeling is zo snel en veel mogelijk te eten. Wat daar precies de lol van is kan ik jullie niet vertellen. De reviews (die ik helaas niet heb kunnen lezen) zijn wisselend.

Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations (EU)
[size=160]Video[/size]
Inmiddels is dit spel al uitgebracht in Japan en Amerika en heeft dit spel zelfs een extra lage prijs gekregen in Japan. Ik kon de verleiding niet weerstaan en bestelde de Japanse versie (die trouwens ook een Engelse taaloptie heeft), maar voor degenen die liever drie keer zoveel betalen voor een Europese versie brengt Capcom dit spel eindelijk ook naar Europa.
Het derde deel in de serie heeft misschien geen echte vernieuwingen, maar wel (naar mijn mening althans) het beste verhaal. Er zijn minder verwijzingen naar eerdere delen dan in Justice For All, maar nog steeds past het spel goed in de serie. Een topper!
Overigens is dit spel ook prima te spelen na Apollo Justice. De verbeteringen uit het nieuwste deel zullen misschien niet aanwezig zijn, maar dat maakt het spel er niet minder leuk op.

Verder kunnen we vandaag Bella Sara (EU), Dora The Explorer: Dora Saves the Snow Princess (EU), FIFA Soccer 09 (EU) en Zubo (EU) verwachten.


Tot zover de releases van deze week. Ik ben er bijna trots op dat ik de "deadline" deze keer heb kunnen halen, ondanks dat ik vrij veel te doen heb. Volgende week (want morgen gaat niet lukken) komt er weer een nieuw topic met de verwachte releases van 6 t/m 12 oktober, als alles meezit tenminste. Hierin zal ik het onder andere hebben over een nieuwe Crash Bandicoot-game, de nieuwe Spyro-game en de opvolger van Spectrobes. Toch wel fijn, weken met maar enkele interessante releases. Zo hou ik tenminste wat tijd over...

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum