Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

10 t/m 16 september

Ga naar beneden

10 t/m 16 september Empty 10 t/m 16 september

Bericht  Maikel Steneker do nov 29, 2007 10:35 pm

Ik aap het idee van deze threads een beetje na van Hadrian van GBAtemp. Maar natuurlijk jat ik geen inhoud!

Ik heb hier een poll gemaakt waar je kunt aangeven of je dit soort topics een goed idee vindt: http://ndss.nl/viewtopic.php?f=13&t=353

Het idee is simpel: iedere week komen er wel een paar DS games uit. Er is zo'n grote overvloed aan DS spellen dat je het grootste deel waarschijnlijk niet kent, en waardoor je het grootste deel waarschijnlijk niet probeert.

Om dat probleem op te lossen zijn deze threads er. Ik laat je alvast zien welke games er in de komende week uitkomen, in combinatie met screenshots, filmpjes en mijn verwachting. Op het ene spel zal ik dieper ingaan dan het andere spel, omdat niet alle spellen even interessant zijn.

OK, hier komt dan de eerste thread, voor de releases tussen maandag 10 september en zondag 16 september.

Edit:
Uitgestelde spellen
Zoey 101: Field Trip Fiasco komt nu op 11 september
Donkey Kong Jungle Climber komt nu op 24 september
7 Wonders komt nu op 25 september
Chronos Twin komt nu op 10 oktober
Fullmetal Alchemist: Trading Card Game komt nu op 15 oktober
LifeSigns: Hospital Affairs komt nu op 19 oktober

Let op! Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Maandag 10 september
Donkey Kong Jungle Climber (U)
10 t/m 16 september 106271zo9.th10 t/m 16 september 104426vp3.th10 t/m 16 september 104446jv8.th10 t/m 16 september 104464ze1.th10 t/m 16 september 102564zj6.th
Donkey Kong Jungle Climber is het vervolg van de GBA-game Donkey Kong: King of Swing. Het GBA-spel was een origineel spel, dat alleen door de L- en R-knoppen van de GBA werd bestuurd. Sommigen vonden het spel een topper, ikzelf was er niet erg enthousiast over. Natuurlijk is dit zeer origineel, maar na een korte tijd gaat het toch wel vervelen.
Maar nu is er Jungle Climber voor de DS. Aan de besturing is niet bijster veel veranderd, maar de levels zijn veel diverser, origineler en vooral leuker! De Japanse versie is al een tijd uit, dus ik kan dit uit eigen ervaring zeggen. De graphics zijn ook veel beter, al is de look van de Donkey Kong Country-games gekopiëerd.
In het Japans zijn de instructies lastig te volgen, maar in het Engels zou dit geen probleem moeten zijn.

Drawn to Life (U)

Dit is een goed voorbeeld van een origineel spel dat de eigenschappen van de DS goed gebruikt. Dit spel is niet alleen een platformer ŕ la Super Mario. Je tekent namelijk je eigen held! Vervolgens loop je met je eigen poppetje door verschillende levels, en het ziet er naar uit dat je zelfs dan je stylus niet kunt opbergen!
Ik heb nog geen reviews van dit spel kunnen vinden, en er is geen Japanse of Europese versie. Hopelijk weten we maandag meer over deze originele game!


Het ziet er naar uit dat we op maandag ook "verblijd" worden met de Amerikaanse versies van Professor Brainium's Games (een puzzlegame) en Zoey 101: Field Trip Fiasco, een action game en waarschijnlijk de zoveelste mislukkeling van THQ.

Dinsdag 11 september
Jam Sessions (U)
10 t/m 16 september Jamsessions200707250248jl9.th10 t/m 16 september 107145vs4.th
Misschien herinner je je de Japanse release van Hiite Utaeru DS Guitar M-06 nog. Maar de kans is groot van niet. Dit programma (want een spel was het niet echt) toverde je DS om in een ware gitaar! Op het touch screen stonden de snaren waar je op los kon gaan, en het D-pad zorgde ervoor dat je variatie kon maken in je akkoorden. Als je een beetje oefende klonk het net als een echte gitaar!
Maar een vervanger was het niet, en er was behalve je eigen nummers spelen niet veel te doen...
Ubisoft zag wel wat in het systeem, en besloot een remake van het spel in Amerika en Europa uit te brengen onder de naam Jam Sessions. Ik volg dit spel al sinds de aankondiging, maar er was toen weinig interesse in. Nu staat het internet al vol beelden van artiesten die Jam Sessions in plaats van een gitaar gebruiken.
Deze remake biedt ook liedjes waar je mee mee kunt spelen, en je kunt zelfs je eigen stem opnemen!

7 wonders (U)
10 t/m 16 september 93867420070711screen001oh1.th10 t/m 16 september 93867420070711screen005qq3.th
Over dit puzzelspel is nog niet veel bekend. Maar er zit in ieder geval een historisch verhaal in, het spel is gericht op actie en de screenshots hierboven zijn opgedoken op internet.


Verwacht ook het ruilkaartspel Fullmetal Alchemist: Trading Card Game (U), Spelling Challenges and More! (U) en de Japanse beat 'em up Zekkyou Senshi: Sakeburein.

Woensdag 12 september
Vandaag geen DS-spellen in de planning. We zullen ons met oudere spellen moeten vermaken...

Donderdag 13 september
Vandaag alleen een stel Japanse games:
Biz Nouryoku DS Series: Wagokoro no Moto
Eiken DS Training
Gakken DS: Shin Toeic Test Kanzen Kouryaku
Mahjong Haoh DS: Dankyuu Battle
Mainichi Suteki! Hello Kitty no Life Kit

En tenslotte: Pokémon Fushigi no Dungeon: Toki no Tankentai en Pokémon Fushigi no Dungeon: Yami no Tankentai
10 t/m 16 september 450dv6.th10 t/m 16 september 450vb5.th10 t/m 16 september 450ua2.th10 t/m 16 september 450vy5.th
Ik werd persoonlijk aardig verrast toen Nintendo Pokémon Mystery Dungeon Red en Blue Rescue Team aankondigde. De twee versies waren niet meer zo speciaal, maar dat ze op twee verschillende platformen (DS en GBA) uitkwamen was nieuw! Verder konden de twee linken, en werd afgeweken van de standaard Pokémon-formule.
Pokémon Mystery Dungeon bleek een aardige RPG voor de fans, maar de DS-versie bleek helaas bijna een port van de GBA-versie.
Deel 2 komt alleen uit op de DS, en vandaag zien we de Japanse versies. Voor de echte fans is dit dé kans om ze uit te proberen. Verwacht in dit deel alle 493 Pokémon en ondersteuning voor Nintendo WiFi Connection.

Vrijdag 14 september
Vandaag krijgen de Europeanen wat spellen die eerder in Amerika zijn uitgekomen, maar ook gloednieuwe!
Dead 'N' Furious (E) (Edit: vreemd, zover ik weet is Touch the Dead hetzelfde spel...)
10 t/m 16 september Imagebe0.th10 t/m 16 september Imagenb7.th
Na een dik half jaar zien we ook in Europa de release van Dead 'N' Furious. In deze onrail shooter, gemaakt door Dream On, speel je Rob Steiner, een levensgevaarlijke moordenaar die veroordeeld is tot levenslang. Als je celdeur ineens opengaat grijp je je kans door te ontsnappen. Maar je wordt al snel door zombies opgewacht...
Dit spel is niet al te goed beoordeeld, maar als je fan bent van het genre zul je het geweldig vinden!

Freshly Picked - Tingle's Rosy Rupeeland (E) (Edit: ik heb nog geen Tingle pagina gevonden op Game Rankings. Als jij er wel één vindt, meld het dan a.u.b. even.)
10 t/m 16 september Tinglerupeeland1gz6.th10 t/m 16 september Tinglerpghomescreenshotvg5.th
Eerder dit jaar vroeg Nintendo zich af hoe geďnteresseerd de Amerikanen in een Tingle RPG waren. Gamefans over de hele wereld kennen dit groene mannetje vast wel van the Legend of Zelda. Dit ventje kon zich in de Zelda-games als o.a. kaartenverkoper vaak nogal irritant gedragen. Vandaar dat de Amerikanen massaal tegen een Tingle RPG stemden.
Pech voor de fans van Tingle in Amerika. Maar Europese gamers waren over het algemeen wel geďnteresseerd, en krijgen vandaag dus deze game als eerste van de wereld vertaald in het Engels. Ik verwacht dat deze RPG zeker de moeite waard gaat worden, maar dat zien we vanzelf wel. Ik geef nog wel een hint: deze RPG is gemaakt door het enige echte Nintendo!
Origineel wordt het spel trouwens ook: je speelt met een 35-jarige vrijgezel die in Tingle is veranderd. Zonder rupees gaat hij dood... Hij zal dus slim moeten onderhandelen om zoveel mogelijk rupees te krijgen!

Heroes of Mana (E)
Deze RPG is een tijd geleden al in Amerika verschenen en ziet vandaag ook een Europese release. Ik ben zelf geen groot fan, maar ik weet dat er veel geďnteresseerden zijn, misschien ook nog voor de latere Europese release.

Lifesigns: Hospital Affairs (E)
10 t/m 16 september 92956720070821screen003wp7.th10 t/m 16 september 92470920070605screen002it0.th10 t/m 16 september 92956720070626screen006ef9.th
Mensen die Japans kunnen lezen hebben dit spel al lang kunnen spelen. Engelstalige gamers zitten echter al twee jaar op dit spel te wachten. Een tijd geleden zou het spel in Amerika uitkomen, maar dat ging niet door.
De Europese release staat nu vroeger dan de Amerikaanse in oktober. Hopelijk worden we deze keer niet teleurgesteld, en kunnen we deze puzzle game (waarschijnlijk vergelijkbaar met Trauma Center) deze keer spelen!

Nervous Brickdown (E)
In juli kwam dit spel al in Amerika uit. Dit is een clone van het ouderwetse breakout. Multiplayer wordt ook ondersteund, ook in de vorm van DS Download Play. Je houd ervan of je houd er niet van.

Sonic Rush Adventure (E)

Ik denk dat de GC2007 trailer het spel kort opsomt. Sonic is terug! Beleef Sonic weer in 2D, zoals het bedoeld is, met bossfights in 3D zoals we gewend zijn uit Sonic Rush, 3D minigames, online functies, een adventuregehalte, een redelijk verhaal... Voor Sonic-fans is dit zeker een aanrader.
Online multiplayer en leaderboards zijn door Sega bevestigd, en er is ook ondersteuning voor DS Download Play. De eerste reviews zijn redelijk positief, de gemiddelde score ligt op het moment rond de 7,5.
Wil je weten of dit spel iets voor je is? Probeer Sonic Rush. Als platform-/Sonic-fan zul je er niet mee kunnen stoppen, en zul je niet kunnen wachten tot dit vervolg uit is.

Oh, en bijna was ik de Europese versies van Scrabble 2007 Edition en Happy Cooking vergeten!

Dat waren de releases voor deze week. Commentaar kun je kwijt in dit topic: http://ndss.nl/viewtopic.php?f=13&t=353&start=0

Hopelijk tot volgende week!

Edit: we kunnen vrijdag nog een release verwachten:
Chronos Twin

In 2004 was dit spel in ontwikkeling voor de GBA (hiervan zijn ook de beelden in het filmpje hierboven), maar werd het gecancelled omdat er wat textures waren gevonden uit Capcom games. Dit spel is een platformer over reizen in de tijd. In plaats van het veranderen van omgevingen worden ze tegelijk weergegeven. Op de oude GBA was dit lastig, want zo'n schermpje is daar natuurlijk veel te klein voor.
Een tijd geleden werd een Europese release van het spel aangekondigd (over een Amerikaanse is niets bekend) voor de DS. De toepassing lijkt me duidelijk: de twee werelden hebben nu een apart scherm. Verwacht verder niet al te veel nieuws in de DS-versie: de game komt niet voor niets voor een budgetprijs in de winkel te liggen.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum