Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

10 t/m 16 maart

Ga naar beneden

10 t/m 16 maart Empty 10 t/m 16 maart

Bericht  Maikel Steneker di maa 18, 2008 12:00 am

Het is tegenwoordig bijna zeldzaam aan het worden, maar er verschijnt weer eens een topic met verwachte releases op maandag! Tenminste, als ik het nu in een keer kan afschrijven. Ik zal de introductie maar niet te lang maken, en direct doorgaan met de verwachte releases van 10 t/m 16 maart.
Oh, nog één ding: als je graag stemt kun je dit topic even bekijken. Er loopt op dit moment namelijk een poll waarin je kunt stemmen over het gebruik van filmpjes en screenshots in toekomstige topics.

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Als een van de spellen die ik hieronder behandel wordt uitgesteld, zorg ik ervoor dat het zo snel mogelijk hier te lezen is.


Dinsdag 11 maart
Na een niet al te drukke maandag komen vandaag wat interessante spellen uit!
Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (U)

In 2004 bracht Square Enix voor het eerst sinds jaren een Final Fantasy-titel op een Nintendo-console uit. Final Fantasy: Crystal Chronicles voor de Gamecube maakte vollop gebruik van Nintendo's Connectivity, waarbij de Gameboy Advance met de Gamecube verbonden werd. Het spel was vernieuwend en van hoge kwaliteit, maar het verkocht niet al te goed.
Twee jaar later kondigde Square Enix een vervolg aan. Behalve de twee nieuwe Wii-titels komt Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates naar de DS.
Ook het nieuwe deel is een RPG met een nadruk op puzzels. Volop meppen op tegenstanders is ook nog mogelijk, en dat kan op de DS net zo goed in coop! Dat wil niet zeggen dat het spel gewoon als Single Player RPG te spelen is.
Volgens de gelukkigen die het spel al hebben kunnen spelen is er weer veel moeite in het spel gestoken, o.a. in de tussenfilmpjes. Het spel is verder soortgelijk aan de Cube-game van een paar jaar geleden: voor het verslaan van vijanden krijg je experience waarmee je levels omhoog kunt gaan en nieuwe technieken kunt leren. Het spel is 3D en ziet er goed uit.
Dan over de multiplayer: die is een belangrijk aspect van het spel. Hoewel DS Download Play onbreekt is er verder weinig op aan te merken. Het spel is duidelijk geoptimaliseerd voor multiplayer, en liefhebbers van coop mogen dit spel eigenlijk niet overslaan.

Insecticide (U)

GameCock, het kleine bedrijfje dat nog wel het bekendste is van Dementium: The Ward komt met een nieuw DS-spel dat misschien niet al te goed wordt beoordeeld maar wel ontzettend vet lijkt te worden.
Insecticide heeft om te beginnen een leuk stijltje dat goed over wordt gebracht in filmpjes zoals die hierboven. Dit soort filmpjes kun je ook verwachten op de DS.
Het spel wordt een combinatie tussen een detective-spel zoals Professor Layton of Touch Detective en een Third Person Actie Shooter die... er verder eigenlijk niet zijn op de DS.
Een verhaal is er natuurlijk ook. Twee politie-insecten gaan een moord oplossen. Meer is er niet bekendgemaakt, maar dat volgt mogelijk later.
Dit wordt een spel om naar uit te kijken, ook al vinden de reviewers tot nu toe blijkbaar van niet.

Nanostray 2 (U)

Laten we positief beginnen met een van de beste releases van deze week. Dit is een shooter, maar niet het soort shooter dat we tegenwoordig gewend zijn. Bekijk de trailer en je snapt wat ik bedoel.
Nanostray was voor de fans geweldig. De eerste reviews wisselen tussen een matige voldoende en een nette 8, maar ik denk dat dit spel voor degenen die ervan houden best de derde topper in de week kan worden.

Verder verschijnt vandaag Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 2008 (U).

Donderdag 13 maart
Wederom is de donderdag gevuld met Japanse DS-releases:
  • DS Bimoji Training
  • Duel Love: Koisuru Otome wa Shouri no Megami
  • Edo Bunka Rekishi Kentei DS
  • Kage Densetsu: The Legend of Kage 2
  • Kantan! Tanoshii! Okashi Navi DS
  • Koinu no Heya
  • Mahou ni Kakeraete
  • Shugo Chara! 3-tsu no Tamagoto Koisuru Joker
  • Simple DS Series Vol. 33: The Crossword & Kanji Puzzle
  • Simple DS Series Vol. 34: The Haisha

Maar dit zijn niet de enige games die voor vandaag gepland staan:
Call of Duty 4: Modern Warfare (J)

Over dit spel kan ik vrij kort zijn: het is geweldig! Dit is een van de weinige First Person Shooters voor de DS, en de makers van Giest hebben er wat van gemaakt! De graphics zijn niet perfect en iets minder dan die van Metroid Prime Hunters, maar het spel is over het algemeen ontzettend indrukwekkend. De gameplay van de console-versies is fantastisch overgezet naar de DS, en iedereen die geen enorm intense afkeer heeft tegen First Persoon Shooters moet dit spel hebben gespeeld.

Contra 4: Dual Spirits (J)

Als je nog niet weet wat Contra is is dat niet zo vreemd. De eerdere delen zijn namelijk behoorlijk oud. Gelukkig laat het filmpje hierboven de kern van de spellen wel zien.
Dit spel is de zoveelste topper van deze week, en ook het zoveelste spel waarvoor geld dat niet iedereen het evenveel zal waarderen.

Bomberman Land Touch! 2 (A)

Wat doe je als je simpele minigame-compilatie goed beoordeeld wordt en best aardig verkoopt? Juist, je maakt een vervolg. Hoe dit nieuwe deel in de al lang lopende Bomberman-serie is weet ik niet, maar Nintendo Power heeft in ieder geval besloten het tweede deel met een punt lager te beoordelen.
Laten we niet vergeten dat ook dit Bomberman-deel weer de geweldige multiplayer bevat, die ook deze keer online te spelen is.
Dit spel schijnt vooral meer van hetzelfde te zijn. Deze keer is het piraten-thema echter verdwenen, waardoor het spel wat meer weg heeft van Bomberman Land. Het spel is volgens sommigen zelfs iets beter dan het vorige deel. Dit is er eentje om in de gaten te houden, als je tenminste van Bomberman en/of minigames houdt.

Dragon Quest Monsters: Joker (A)
10 t/m 16 maart Screen1110 t/m 16 maart Screen1210 t/m 16 maart Screen1310 t/m 16 maart Screen14
Ben jij een Dragon Quest-fan? Of ben je meer een Pokémon-fan? Als je één van de twee bent ben je vast wel geïnteresseerd in het nieuwste Square Enix-spel. In dit spel worden namelijk de eigenschappen van de gemiddelde Dragon Quest-game gecombineerd met het verslavende vangen van honderden verschillende monstertjes.
In Japan is het spel al vanaf eind vorig jaar uit. De eerste Amerikanen die het spel hebben kunnen spelen waren er positief over. Wordt dit een topper?

Verder komen vandaag Baby Pals (A), El Tigre: The Adventures of Manny Rivera (A), Kira Kira Pop Princess (A), MX vs. ATV Untamed (A) en Pro Evolution Soccer 2008 (A) uit.

Vrijdag 14 maart
Build-A-Bear Workshop (E)

In Amerika vind je een winkel waar je aanpasbare beren (of andere knuffelbeesten) kunt kopen. Zo'n knuffel bouwen is natuurlijk hardstikke leuk. En als van elke film een game wordt gemaakt en uit elke bezigheid in het leven een training ontstaat voor de DS kun je toch ook best een spel maken dat gebaseerd is op een winkel?
Als jij op de laatste vraag ja hebt beantwoord kun je de trailer bekijken, en misschien ook nog wel plezier beleven aan het spel.
Ik had het niet verwacht, maar dit spel komt nu ook naar Europa. Jippie!

Mr. Bean (E)
Blast! Entertainment brengt Mr. Bean in een 3D-platformer naar de DS. Ik verwacht absoluut niet dat dit goed gaat, maar het is het vermelden waard.

Ninja Reflex (E)
10 t/m 16 maart Screen2110 t/m 16 maart Screen2210 t/m 16 maart Screen23
Gamers die altijd al eens wilden weten of ze een goede ninja zijn kunnen dat nu testen op de DS, met dit spel. Dit wordt een minigame-compilatie, maar gelukkig schijnt het wel een goede te zijn. In het spel zit verder een hotseat multiplayer (waarbij je de DS dus doorgeeft).
Ik vraag me af of dit een goede vervanging voor Flash Focus (of Sight Training) is.

The Spiderwick Chronicles (E)
The Spiderwick Chronicles past in het rijtje van Harry Potter, Lemony Snicket's Unfortunate Events en The Chronicles of Narnia. De serie van boeken wordt nu verfilmd, en bij een film hoort natuurlijk een game.
Deze game wordt ontworpen door Stormfront Studios, de maker van onder andere Neverwinter Nights, Stronghold, The Lord of the Rings: The Two Towers en Blood Wake. Hoewel ik de games zelf niet al te goed ken zijn het niet de minste titels. Misschien kunnen we dus wel wat verwachten van deze game.

Verder komen vandaag Hayate no Gotoku! Ojousama Produce Daisakusen Boku Iro ni Somare! Gakkou-Hen (J) en Hayate no Gotoku! Ojousama Produce Daisakusen Boku Iro ni Somare! Oyashiki-Hen (J) uit, samen met de Europese releases van Command And Destroy (E), Dragon Quest Monsters: Joker (E), Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (E), Fish Tycoon (E), Magic Made Fun (E), Maths Play (E) en Petz Bunnyz (E).


Hiermee eindigt een week vol toppers en uitmelkgames. De gemiddelde gamer zal zich er in ieder geval heel wat uurtjes mee vermaken, maar de echte gamer zal nu alweer uitkijken naar het volgende topic, waarin ik de releases van 17 t/m 23 maart behandel. Ik kan alvast verklappen dat het zeker weer een interessante week wordt, met onder andere Sega Superstars Tennis, SimCity DS 2, Ninja Gaiden Dragon Sword, een nieuwe Pokemon Ranger en de remakes van Ys 1 en 2. Ik kan het eigenlijk niet maken om het topic na maandag te posten, maar ik beloof nog niks. In ieder geval tot volgende week!

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum