Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

17 t/m 23 maart

Ga naar beneden

17 t/m 23 maart Empty 17 t/m 23 maart

Bericht  Maikel Steneker wo maa 26, 2008 11:19 pm

Ik zal in dit topic de verwachte releases van 17 t/m 23 maart bespreken, net zoals ik dat al zo vaka heb gedaan.
De uitslag van de poll van vorige week was vrij duidelijk: één screenshot is te weinig, twee screens hebben de meeste van jullie ook niet, en voor 4 geldt hetzelfde. Ik zal dus nu proberen in m'n achterhoofd te houden als het kan 3 screenshots te posten, en voor populaire spellen zo veel als nodig is.
Filmpjes worden voortaan niet meer embedded geplaatst (dus youtubefilmpjes zijn niet meer direct te starten) maar in een link. Dit heeft als bijkomend voordeel dat de filmpjes niet alleen op youtube zullen staan, maar ook op Google Video, Gametrailers, IGN enz. Als je het ontzettend oneens bent met de uitslag kun je natuurlijk nog altijd je stem uitbrengen.
Genoeg introductie, tijd voor wat interessantere informatie:

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Uitgestelde spellen
Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates is uitgesteld naar 20 maart
Fantasy Aquarium is vervroegd naar 17 maart
Ninja Gaiden Dragon Sword is uitgesteld naar 25 maart
Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations is uitgesteld


Dinsdag 18 maart
Fantasy Aquarium (U)
17 t/m 23 maart Screen1117 t/m 23 maart Screen12
Amerikanen kunnen vandaag hun eigen virtuele aquarium kopen voor de DS. Of eigenlijk aquaria, want spelers hebben toegang tot meerdere aquaria.
Het is in deze virtuele bakken met water mogelijk van alles aan te passen. Niet alleen alle stenen en andere objecten zijn te verplaatsen, maar het is ook mogelijk de levende wezens te bestuderen en hun optimale leefomstandigheden te ontdekken.
Dit spel kan voor mensen die geďnteresseerd zijn best leuk worden.

Lost in Blue 3 (U)
17 t/m 23 maart Screen1117 t/m 23 maart Screen1217 t/m 23 maart Screen13
In Lost in Blue wordt je op een onbewoond eiland gedropt waar je zelf voor jezelf zult moeten zorgen. Dit is het derde deel op de serie die volgens reviewers bergafwaarts gaat maar voor de fans nog steeds geweldig is. Technisch is het spel niet opzienbarend, maar dat hoeft de gameplay niet slechter te maken.

Sega Superstars Tennis (U)
Video
17 t/m 23 maart Screen2117 t/m 23 maart Screen2217 t/m 23 maart Screen2317 t/m 23 maart Screen2417 t/m 23 maart Screen25
Toen Sega vlak na de release van Mario & Sonic at the Olympic Games alweer aankondigde dat alle historische figuren die Sega heeft voortgebracht in een tennisgame voor de DS, PS2, PS3, Wii en Xbox 360 zouden spelen was ik allesbehalve positief.
Toen ik hoorde dat Sumo Digital, maker van de Virtua Tennis-games, voor de games zou zorgen werd ik wat positiever. Toen ik zojuist de trailer bekeek kon ik het niet ontkennen: ik kijk alweer uit naar deze game, ook al is het een Sega cashin.
In dit tennisspel, dat er verrassend mooi uitziet voor de DS, spelen alle Sega-figuren die we allemaal kennen mee. Dan heb ik het niet alleen over Sonic en Dr. Eggman, maar ook over Aiai uit Super Monkey Ball, Amigo uit Samba de Amigo en NiGHTS uit... NiGHTS.
De DS-versie wordt iets minder uitgebreid dan de console-versie, maar dat betekent niet dat je een lekker potje kunt tennissen in 60 fps. Maar bij tenissen houdt Sega niet op; er zijn ook verschillende minigames beschikbaar die tennis combineren met oude Sega-games. Virtua Cop met tennisballen anyone?
Het spel is volledig met het Touch Screen bestuurbaar, maar de reviewers (die trouwens erg positief zijn) merken al op dat de knoppen wel voor een flinke toevoeging zorgen.

Vandaag kunnen we ook Diary Girl (U) en GoPets: Vacation Island (U) verwachten.

Woensdag 19 maart
Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (A)
Video
17 t/m 23 maart Screen3117 t/m 23 maart Screen3217 t/m 23 maart Screen33
In 2004 bracht Square Enix voor het eerst sinds jaren een Final Fantasy-titel op een Nintendo-console uit. Final Fantasy: Crystal Chronicles voor de Gamecube maakte vollop gebruik van Nintendo's Connectivity, waarbij de Gameboy Advance met de Gamecube verbonden werd. Het spel was vernieuwend en van hoge kwaliteit, maar het verkocht niet al te goed.
Twee jaar later kondigde Square Enix een vervolg aan. Behalve de twee nieuwe Wii-titels komt Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates naar de DS.
Ook het nieuwe deel is een RPG met een nadruk op puzzels. Volop meppen op tegenstanders is ook nog mogelijk, en dat kan op de DS net zo goed in coop! Dat wil niet zeggen dat het spel gewoon als Single Player RPG te spelen is.
Volgens de gelukkigen die het spel al hebben kunnen spelen is er weer veel moeite in het spel gestoken, o.a. in de tussenfilmpjes. Het spel is verder soortgelijk aan de Cube-game van een paar jaar geleden: voor het verslaan van vijanden krijg je experience waarmee je levels omhoog kunt gaan en nieuwe technieken kunt leren. Het spel is 3D en ziet er goed uit.
Dan over de multiplayer: die is een belangrijk aspect van het spel. Hoewel DS Download Play onbreekt is er verder weinig op aan te merken. Het spel is duidelijk geoptimaliseerd voor multiplayer, en liefhebbers van coop mogen dit spel eigenlijk niet overslaan.

Bangai-O Spirits (J)
Video
17 t/m 23 maart Screen4117 t/m 23 maart Screen4217 t/m 23 maart Screen4317 t/m 23 maart Screen4417 t/m 23 maart Screen45
Bangai-O schijnt een klassiek spel te zijn. Ik ken het niet, maar het komt nu in ieder geval naar de DS toe.
Het spel is moeilijk te omschrijven. Het speelt zich af in de ruimte en is ontzettend druk. Het spel is een soort horizontale en verticale shooter. Je hebt de beschikking over verschillende wapens om de vijanden (Space Pirates) te verslaan. Deze zijn zowel op korte als lange afstand te gebruiken.
Het is ook mogelijk om zelf levels voor het spel te maken. Via het Touch Screen kan een compleet level in elkaar worden gezet. Zelfgemaakte levels kunnen worden opgeslagen en gedeeld. Dit delen is behoorlijk apart: het kan niet alleen via Nintendo WiFi Connection maar ook lokaal... via de microfoon van de DS. Je plugt simpelweg een koptelefoon in de DS die het bestand moet verzenden en legt het oortje bij de microfoon van de andere DS. Enkele hoge geluidstonen later is het level verstuurd!
Het spel ondersteunt ook multiplayer, zowel competitief als coop. Hiervoor kan echter geen Nintendo WiFi Connection worden gebruikt; alles gebeurt lokaal.
Dit spel lijkt maar op één manier samen te vatten: uniek. Zoals we allemaal weten verdienen unieke spellen het om gespeeld te worden. Iedereen kan zelf uitmaken of dit spel gamen zal veranderen of een belediging voor de DS is.

SimCity DS 2 (J)
Video
17 t/m 23 maart Screen5117 t/m 23 maart Screen5217 t/m 23 maart Screen5317 t/m 23 maart Screen5417 t/m 23 maart Screen55
Het eerste SimCity-deel werd wisselend beoordeeld, en ook de meningen van gamers wisselden. Zelf vond ik het spel tegenvallen. Hoe dan ook, EA geeft er helemaal niks om; het spel verkocht genoeg voor een tweede DS-game!
In het nieuwe spel is er weinig veranderd, maar wellicht zijn de grootste problemen uit het vorige spel verholpen. De grootste verandering is dat het mogelijk is een stad te bouwen in verschillende tijdperken. Als je dus geen zin meer hebt in de drukke steden van tegenwoordig bouw je gewoon een stad in de prehistorie of de middeleeuwen!
Hoe goed het nieuwe deel is zal moeten blijken.

Time Hollow (J)
Video
17 t/m 23 maart Screen6117 t/m 23 maart Screen6217 t/m 23 maart Screen63
Een dag van te voren kondigt de vader van Horo aan dat hij iets belangrijks te vertellen heeft op zijn zeventiende verjaardag. De jongen gaat nietsvermoedend slapen, en krijgt een nachtmerrie waarin hij een kind van 5 jaar is. Hij is omringt door vuur, en ziet zijn ouders verdwijnen. Badend in het zweet ontwaakt Horo, om vervolgens te ontdekken dat zijn nachtmerrie werkelijkheid is geworden; 12 jaar geleden zijn zijn ouders op mysterieuze wijze verdwenen.
Het verhaal hierboven is de basis voor Time Hollow, een gloednieuw spel voor de DS. Een bekende Japanse schrijver heeft zich bemoeit met het verhaal, dus daar hoeft niets mis mee te zijn. Je wilt ongetwijfelt weten hoe het verder gaat. Nou, Horo vindt de Hollow Pen, een pen waarmee hij het verleden kan beďnvloeden. Hiermee moet hij ontdekken wat er in de afgelopen nacht is gebeurd. Dit gebeurt volgens de eerste spelers op een Hotel Dusk-achtige wijze.
Tot nu toe klinkt het spel erg vet, en het lijkt zeker een aanrader te worden. Tenminste, als het spel naar het Westen komt! En laat dat nou net het geval zijn. Konami heeft het spel voor ons gepland staan voor april 2008. Tot die tijd moeten we het doen met de Japanse versie.

Zoo Tycoon 2 DS (J)
17 t/m 23 maart Screen11
Het eerste deel van Zoo Tycoon op de DS was misschien schrikbarend slecht, maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor het tweede deel geld (voor een reden waarom: zie Worms: Open Warfare). Ik heb spel niet gespeeld, maar het schijnt in ieder geval niet zo rampzalig te zijn als zijn voorganger.


Laatst aangepast door maikelsteneker op za apr 05, 2008 5:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

17 t/m 23 maart Empty Re: 17 t/m 23 maart

Bericht  Maikel Steneker wo maa 26, 2008 11:19 pm

Donderdag 20 maart
Ninja Gaiden Dragon Sword (J en U)
Video
17 t/m 23 maart Screen7117 t/m 23 maart Screen7217 t/m 23 maart Screen7317 t/m 23 maart Screen7417 t/m 23 maart Screen75
De screenshots laten het niet optimaal zien, maar dit spel is prachtig. DS Download Station Volume 7 bleek een demo van dit spel te bevatten, en hoewel die erg kort was waren veel gamers meteen overtuigd. Het spel maakt gebruik van wat ik het "Resident Evil-trucje" noem; door 2D-achtergronden te gebruiken en de rest in 3D ervoor te zetten zien de graphics er zeer gedetailleerd uit maar heeft de relatief zwakke DS geen moeite met tientallen afzonderlijke vijanden.
De besturing in het spel is ook erg goed. Het spel wordt vastgehouden in boekvorm, waardoor al benadrukt wordt dat het spel volledig met de stylus bestuurd dient te worden. Hoewel nog steeds een (willekeurige) knop nodig is om te verdedigen is het spel verder inderdaad volledig bestuurbaar met het Touch Screen.
Volgens de eerste reviewers is ook de volledige versie van het spel de moeite waard. Dit betekent dat er geen enkele reden is om niet naar Ninja Gaiden DS uit te kijken... al is het maar om die fantastische graphics op je eigen DS te kunnen zien.

Ninja Reflex (J)
17 t/m 23 maart Screen2117 t/m 23 maart Screen2217 t/m 23 maart Screen23
Gamers die altijd al eens wilden weten of ze een goede ninja zijn kunnen dat nu testen op de DS, met dit spel. Dit wordt een minigame-compilatie, maar gelukkig schijnt het wel een goede te zijn. In het spel zit verder een hotseat multiplayer (waarbij je de DS dus doorgeeft).
Ik vraag me af of dit een goede vervanging voor Flash Focus (of Sight Training) is.

Pokémon Ranger: Batonnage (J)
Video
17 t/m 23 maart Screen8117 t/m 23 maart Screen8217 t/m 23 maart Screen83
Pokémon Ranger was een apart DS-spel: je moest Pokémon redden door ze te vangen. Dit vangen deed je door... cirkels te tekenen!
Deeltje twee lijkt vooral meer van hetzelfde te worden. Voor veel fans zal dit echter geen teleurstelling zijn. De Japanse release zal ons ongetwijfeld meer informatie over de kwaliteit van dit spel geven.

Ys (J) en Ys II (J)
Video
De Ys-games zijn twee strategie-games uit 1987 en 1988. Deze RTS-games zullen geremaked worden voor de DS. Het spel zal grafisch gezien een flinke verandering ondergaan.
Er is verder weinig bekend over het spel, maar mensen die überhaupt interesse hebben zien dat waarschijnlijk al aan de titels van de games.
De spellen worden apart uitgebracht, beiden voor een prijs die boven de meeste DS-games ligt. Of de spellen de investering waard zijn moet nog blijken.

Mysterious Dungeon: Shiren the Wanderer (E)
Video
Dit spel, dat door Sega wordt uitgebracht, is te zien als een voorloper van Pokémon: Mystery Dungeon. Dit deel in de serie is nog niet in het Westen uitgebracht, maar daar komt nu verandering in.
Qua gameplay kun je precies hetzelfde verwachten, maar dan zonder Pokémon. Voor de fans van Pikachu en zijn vrienden is dat misschien een stuk minder, maar fans van het genre zullen van dit spel kunnen genieten, hoe middelmatig het ook beoordeeld wordt.

Spongebob: Atlantis Squarepantis (E)
17 t/m 23 maart Screen4117 t/m 23 maart Screen4217 t/m 23 maart Screen43
Nee, het is geen typefout: dit is de naam van de nieuwste platformer in de Spongebob-reeks die voor de GBA, DS, Wii en PS2 verschijnt.
De vorige delen schijnen matig tot goed te zijn. Vooral de handheld-versies blinken uit. Dus wie weet wordt dit spel nog best aardig.

Verder komen vandaag nog enkele Japanse games uit:
  • Bakousou Dekotora Densetsu Black
  • Crayon Shin-Chan: Arashi o Yobu Cinema Land: Kachinko Gachinko Daikatsugeki!
  • Kekkaishi: Kokubourou ShuuraiPuchi Eva: Evangelion @ Game
  • Rosario to Vampire

Tenslotte kunnen we ook releases van Sega Superstars Tennis (E), Brain Assist (E) enChibi-Robo: Park Patrol (E) verwachten.

Vrijdag 21 maart
Vandaag komt in Europa Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (E) uit, samen met...

Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations (E)
Video
De Japanse versie (inclusief Engelse vertaling) is al een tijdje uit, maar nu kunnen ook Westerlingen van dit heerlijke spel genieten. In deze versies zijn de taalfouten die over waren in de Japanse versie als het goed is verbeterd.
Als je de Phoenix Wright (of beter gezegd: Ace Attorney) serie al kent weet je dat het ontzettende goede spellen zijn, of ontzettend saaie spellen zijn. Dat hangt namelijk nogal af van wie degene is die het speelt. Maar als je het spel leuk vind, vind je het waarschijnlijk een reden om een DS voor te kopen.
Bekijk mijn avater en sig, en je ziet dat ik een groot fan van de serie ben. Ik heb de Japanse versie al uitgespeeld, en ik kan bevestigen dat deel het beste uit de serie is. De zaken lopen goed in elkaar over en hebben veel met elkaar te maken, en het plot is ontzettend goed. Het wijst ook meerdere keren terug op eerdere games in de serie. Hoewel het spel goed te volgen is als je de eerdere games niet hebt gespeeld, raad ik je toch aan om deel 1 en 2 eerst uit te spelen. Op die manier kom je er het beste achter hoe geniaal het verhaal is.
In dit spel speel je voor het eerst ook met andere personen (Maya's kleine stukjes in deel 2 niet meegerekent). Dit hoeven niet altijd advocaten te zijn! Een kleine spoiler: in de eerste zaak is dat wel het geval; je begint te spelen met Mia Fey, Phoenix' mentor.
Ik heb het spel gisteravond nog uitgespeeld, en het is nog steeds geweldig. Als je al klaar bent met Apollo Justice moet je misschien nog maar eens overwegen de Phoenix Wright-games (opnieuw) te spelen.


Eindelijk ben ik door de verwachte releases van deze week heen! De volgende week, 24 t/m 30 maart wordt een stuk minder druk. Toch zal ik rond maandag weer een nieuw topic plaatsen waarin ik de games die uitkomen zal bespreken. Tot volgende week!

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum