Verwachte releases
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

8 t/m 14 oktober

Ga naar beneden

8 t/m 14 oktober Empty 8 t/m 14 oktober

Bericht  Maikel Steneker do nov 29, 2007 10:37 pm

Dit is... (1, 2, 3, 4...) Dit is de vijfde thread met de nieuwste DS releases. Na een paar fantastische titels van vorige week krijgen DS-bezitters ook deze keer weer een paar mooie games. Bezitters van een GBA of in ieder geval een Slot-2 kaart moeten zich vermaken met de wat oudere spellen. Waarschijnlijk krijgen zij pas weer begin november een nieuw spel, en ik verwacht er niet te veel van.
Maar genoeg over de oude GBA, wat voor gloednieuwe games komen naar de DS toe? Eerst maar even de standaard dingetjes:

Uitgestelde spellen
Chronos Twins is vervroegd naar 2 oktober.

Oh, en als je nog iets te klagen hebt kun je in deze thread alles kwijt wat je altijd al kwijt wilde. Over één ding wil ik absoluut geen commentaar:

Releasedata kunnen altijd veranderen! Ik kan me ook wel eens vergissen! De games die ik hier in een lijst zijn komen dus niet 100% zeker uit, en ze worden ook niet 100% zeker gedumpt!


Dinsdag 9 oktober
FIFA Soccer 08 (U)
De gemiddelde Amerikaan denkt bij voetbal al snel aan de rugby-achtige sport die in Amerika zo populair is. Vandaar dat het woordje "soccer" in de titel verschijnt. Dit blijft gewoon hetzelfde spel.

Flipper Critters (U)
8 t/m 14 oktober 92935220061206screen007da6.th8 t/m 14 oktober 92935220060601screen002zs4.th8 t/m 14 oktober 92935220061206screen013ce7.th
Dit spel ziet eruit als een gemiddeld pinball-spel, en de reviews die niet boven de 6 uit komen laten alleen maar zien dat het ondergemiddeld is. Misschien zijn diehard pinball-fans die Metroid Prime Pinball 50 keer hebben uitgespeeld hierin geïnteresseerd.

Looney Tunes: Duck Amuck (U)

Weet je wat zo slecht is aan de videogames van tegenwoordig? Je rent maar wat rond in enge grotten of ruimteschepen. Er is geen uitdaging.
Dat vind Daffy Duck in ieder geval. Als je meer wilt weten over zijn visie op videogames bekijk je gewoon even de filmpjes hierboven. Je hebt dan meteen de teasers van deze actiegame gezien. Hopelijk laat dit spel zien hoe het écht moet.

Touch Detective 2 1/2 (U)

Misschien herinner je je Touch Detective nog. Het spel werd zeer middelmatig beoordeeld, maar sommige gamers (waaronder ik) vonden de stijl zo goed dat ze het hele spel doorspeelden, ondanks de soms bijna onoplosbare "puzzels".
Nu verschijnt deeltje 2 1/2 al weer. Anderhalf deel later is er hopelijk flink wat verbeterd, zodat deze schattige game met toppers als de Ace Attorney-serie kan concurreren.
Nog even wat informatie over het spel zelf: je speelt de jonge detective Mackenzie. Je eerste zaak gaat over een "red pasta thief" (een rode pasta-dief). En dat is alleen nog maar de eerste van de vijf zaken! Probeer dit spel zeker even uit, en misschien ben jij wel één van de fans die een mysterie over een spaghetti-dief oplost!
In Europa verschijnt dit spel eind dit jaar. Wij krijgen gewoon deel twee: Mystery Detective 2.

Edit: Vandaag komt ook The Cheetah Girls (U) uit.

Woensdag 10 oktober
Ja, je leest het goed: er komen nieuwe DS games aan op een woensdag!
Tony Hawk's Proving Grounds (A)
8 t/m 14 oktober 93951520070809screen003gg1.th8 t/m 14 oktober 93951520070910screen004la6.th8 t/m 14 oktober 93951520070910screen005ln3.th8 t/m 14 oktober 93951520070809screen001uw5.th8 t/m 14 oktober 93951520070910screen006eh5.th
De Australiërs zijn de eerste op de wereld die met het nieuwste deel in de Tony Hawk-serie op de DS aan de slag kunnen. Natuurlijk geldt hetzelfde voor alle bezitters van flashkaartjes (tenzij er weer problemen ontstaan zoals bij Tony Hawk's Downhill Jam natuurlijk).
In dit nieuwste deel in de serie kun je je eigen keuzes maken. Als we de makers mogen geloven voegt dat werkelijk iets toe aan het spel. Verder heeft men afscheid genomen van de oude cell-shaded look zoals we die op de DS gewend zijn van Tony Hawk's American Sk8land en Tony Hawk's Downhill Jam. De graphics zien er weer net wat realistischer uit (al vind ik het niet echt een verbetering).
Het spel schijnt erg groot te worden, dus kan het voor wat extra uurtjes speelplezier zorgen! Het gaat helaas wel om een Australische release, dus voor een dump moeten we misschien op de Amerikaanse versie van 15 oktober wachten.

Verder hoeven we niet meer dan Paws & Claws Best Friends (U) en Tashiten: Tashite 10 ni Suru Monogatari (J) te verwachten.

Donderdag 11 oktober
Het is weer donderdag, dus we krijgen een flinke lijst Japanse titels waarvan een groot deel waarschijnlijk nooit gedumpt wordt:
DS Nishimura Kyotaro Suspense Shin Tantei Series: Kyoto Atami Zekkai no Kotou - Satsui no Wana Koukou Juken: Eitango Get Through 1900 - Eitan Zamurai DS, de Japanse versie van Namco Museum DS, Osumitsuki Series: Matsuda Tadanori Onsen Kyouju Kanshuu - Zenkoku DokoDemo Onsen Techou, Osumitsuki Series: Shokusai Roman Katei de Dekiru! Chomeijin - Yuumei Ryourinin no Original Recipe, Otona no DS Mystery: Idumi Jiken File, Oubunsha Deru-Jun: Koumin DS en tenslotte Oubunsha Deru-Jun: Sansuu DS.

We sluiten af met een Australische game:
The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (A)

Een 9,5 van de Game Informer en de Nederlandse (en ook de Engelse trouwens) [N]Gamer, een 9 van Eurogamer en GamesTM, een perfecte 10 van Computer & Video Games UK, een 9 bij het kritische Edge Magazine... Wat verwacht je nog meer van een spel? Nou, dat het door Nintendo wordt ontwikkeld en een nieuw deel in de Zelda-serie is bijvoorbeeld!
Ook als je geen fan van Zelda bent raad ik je aan dit spel een keer te proberen. Trailers en screenshots laten wat leuke puzzels zien, en zelfs in het Japans was het spel al leuk.
Deze nieuwe Zelda gaat terug naar de stijl van The Wind Waker. Misschien was je daar geen fan van, maar zeker op de DS heeft het zijn charme. Verder kun je een lang avontuur verwachten, met ook nog eens multiplayer.
Waarschijnlijk speelt iedereen nu al de Amerikaanse versie, maar wie weet zijn sommige mensen geïnteresseerd in een Australische versie. Die mensen worden overigens zeer waarschijnlijk teleurgesteld, want als ik het goed hebt zijn in totaal slechts 2 (!) Australische games gedumpt (al zou dat kunnen liggen aan het feit dat misschien veel Amerikaanse en Europese games identiek zijn aan de Australische).

Vrijdag 12 oktober
Op vrijdag is het weer tijd voor onze wekelijkse portie aan Europese releases.
Chronos Twin (E)

In 2004 was dit spel in ontwikkeling voor de GBA (hiervan zijn ook de beelden in het filmpje hierboven), maar werd het gecancelled omdat er wat textures waren gevonden uit Capcom games. Dit spel is een platformer over reizen in de tijd. In plaats van het veranderen van omgevingen worden ze tegelijk weergegeven. Op de oude GBA was dit lastig, want zo'n schermpje is daar natuurlijk veel te klein voor.
Een tijd geleden werd een Europese release van het spel aangekondigd (over een Amerikaanse is niets bekend) voor de DS. De toepassing lijkt me duidelijk: de twee werelden hebben nu een apart scherm. Verwacht verder niet al te veel nieuws in de DS-versie: de game komt niet voor niets voor een budgetprijs in de winkel te liggen.

Donkey Kong Jungle Climber (E)
8 t/m 14 oktober 106271zo9.th8 t/m 14 oktober 104426vp3.th8 t/m 14 oktober 104446jv8.th8 t/m 14 oktober 104464ze1.th8 t/m 14 oktober 102564zj6.th
Donkey Kong Jungle Climber is het vervolg van de GBA-game Donkey Kong: King of Swing. Het GBA-spel was een origineel spel, dat alleen door de L- en R-knoppen van de GBA werd bestuurd. Sommigen vonden het spel een topper, ikzelf was er niet erg enthousiast over. Natuurlijk is dit zeer origineel, maar na een korte tijd gaat het toch wel vervelen.
Maar nu is er Jungle Climber voor de DS. Aan de besturing is niet bijster veel veranderd, maar de levels zijn veel diverser, origineler en vooral leuker! Als je zin hebt in een goede platformer is dit spel zeker een aanrader, al is het niet een topper die we nog jaren zullen spelen. De Amerikaanse versie is al een tijdje uit.

Luminous Arc (E)
8 t/m 14 oktober 93496920070514screen004bn5.th8 t/m 14 oktober 93496920070530screen016da6.th8 t/m 14 oktober 93496920070530screen003ka8.th8 t/m 14 oktober 93496920070514screen001di1.th
Op fora als GBAtemp werd dit spel enorm gehyped. Bij de Amerikaanse release was er echter niets meer over te horen, behalve dan complete discussie over hoe de ARM7 fix nu precies werkte.
Dat is ook de reden dat ik dit spel weinig aandacht meer heb gegeven. Het is in ieder geval het spel wat er voor zorgde dat we Worms Open Warfare 2 zo vlak na de release al konden spelen. Misschien is het ook wel een aardige game op zichzelf. Verwacht een soort Fire Emblem van lagere kwaliteit.
De eerdere Europese release is blijkbaar uitgesteld.

Izuna: Legend of the Unemployed Ninja (E)
8 t/m 14 oktober 93710120061130screen001oe2.th8 t/m 14 oktober 93710120061130screen004tk4.th8 t/m 14 oktober 93710120061130screen018if8.th
Wat moet ik verwachten van dit spel? Een mengsel van een schattige game als Touch Detective en een bloederig Ninja-spel als Ninja Gaiden? Veel verwacht ik er in ieder geval niet van, want de meeste mensen weten deze RPG absoluut niet te waarderen.

Verder komen ook Bratz: Super Babyz, Dolphin Island, Horse Life, I SPY Fun House, Izuna: The Legend of the Unemployed Ninja, Paws & Claws Pet Vet, Spider-Man: Friend or Foe en Top Trumps: Dogs & Dinosaurs naar Europa.


Meer heb ik niet voor deze week. Maar volgende week ben ik er gewoon weer, met onder andere Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day (eindelijk een manier om je zicht te verbeteren), de Amerikaanse versie van Tony Hawk's Proving Ground, de Japanse versie van Sonic Rush Adventure, de Europese versie van The Legend of Zelda: Phantom Hourglass, de Europese versie van LifeSigns: Surgical Unit (déjà vu...), en de Europese versie van Hoshigami remix.

Maikel Steneker
Admin

Aantal berichten : 86
Registration date : 29-11-07

http://www.ndss.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum